El marketplace ideat a Barcelona per Gràcia Cardona obre una ronda de finançament per captar mig milió d'euros, que permetin reforçar la marca i connectar tecnològicament la firma amb els proveïdors
La companyia de serveis d’interiorisme digital Decotherapy ha llançat la primera ronda de finançament per recaptar mig milió d’euros entre inversors privats de l’ecosistema de les startups i particulars del sector. La captació de finançament es farà en diverses fases i comptarà amb la participació de la plataforma Crowdcube.
Des de la posada en marxa del projecte, el 2018, per l’emprenedora i única accionista Gràcia Cardona, aquest projecte s’ha autofinançat i ha tancat el darrer exercici amb un volum de negoci de 350.000 euros. Actualment, Cardona dirigeix un equip de quatre professionals expertes en decoració i interiorisme.
Gràcia Cardona explica que els recursos es destinaran a consolidar i fer créixer la marca dins i fora d’Espanya, amb la vista posada a Portugal i França, països que esperen abordar el 2023. D’altra banda, la companyia vol avançar en tecnologies de la informació i logística i espera invertir en la interconnexió tecnològica amb els proveïdors.
Això facilitarà la millora dels serveis digitals d’aquest marketplace, que connecta els consumidors amb els interioristes, marques de mobiliari i operadors logístics, per dissenyar i redecorar les estances dels habitatges habituals, l’interior de locals professionals o de comerços i evitar que es converteixi en una molèstia plena d’impediments.
Decotherapy ofereix els seus anomenats Decopacks que inclouen tots els serveis i l’assessorament d’interioristes especialitzats. Des del disseny i l’elecció de mobles i complements fins a la compra, muntatge i instal·lació, pels quals el client paga un preu tancat per estança i metres quadrats. Els paquets de serveis per estances van des de 120 euros a uns 950 euros. Fins ara, la firma ha realitzat treballs per a particulars –bé per a estances concretes o per a un habitatge sencer–, però també per a professionals autònoms i pimes. La plataforma aporta així simplificació i transparència en els costos i pressupostos.
La companyia té la vista posada a Portugal i França, països que esperen abordar el 2023
En cap cas assumeixen reformes o rehabilitacions, però sí que ofereix serveis globals d’interiorisme per a promotores immobiliàries. En aquest sentit, des del gener d’aquest any, Decotherapy treballa conjuntament amb InmoCaixa en un pilot gràcies al qual els clients de la promotora podran decorar completament els seus nous habitatges amb els serveis personalitzats del marketplace. “Amb aquest acord, InmoCaixa s’uneix a moltes altres promotores que aposten pels serveis digitals perquè els seus clients tinguin un preu molt avantatjós en prestacions d’interiorisme i decoració en adquirir un habitatge nou”, explica Gràcia Cardona.
L’empresa facilita a més a més per als projectes de més envergadura un sistema de finançament a través de la també startup Nemuru Digital, una plataforma que connecta empreses, entitats bancàries i consumidors, i ofereix el finançament de fins a 30.000 euros en un termini màxim de 60 mesos.
Formada en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, en Disseny Interior per EINA i amb un MBA per l’escola de negocis IESE, Gràcia Cardona treballa actualment amb més de 40 interioristes, arquitectes, decoradors professionals, paisatgistes i home stagers repartits per tota la geografia espanyola que realitzen els projectes de disseny. Entre els proveïdors hi ha més de 50 firmes de mobiliari i disposa d’una xarxa de més de 10 magatzems d’operadors logístics repartits per tota la geografia.
La startup compta en aquests moments amb un Advisory Board format per Gadea de la Vídua, Maria Aracil i Blanca Ochoa, i ha participat recentment al programa de mentoring WeGrow de l’IESE.
Aquesta emprenedora explica que la digitalització de tot el procés i la supervisió del mateix “garanteix que la decoració d’una estança deixi de ser un problema i evita aspectes tan molestos com resoldre les possibles incidències quan un moble o complement arriba espatllat, equivocat, a deshora …” i ho fa “a uns preus assequibles”. “Perquè, insisteix, l’interiorisme claus en mà té, generalment, un preu prohibitiu” i, en canvi, Decotherapy “dóna resposta a aquest problema posant en contacte el millor talent creatiu amb clients que requereixen ajuda per dissenyar els seus espais.
Segons Gràcia Cardona, “decorar una casa és complex i consumeix molt de temps. Els interioristes tradicionals són cars i és difícil trobar un bon professional per un preu assequible. Més encara en algunes zones geogràfiques allunyades de les grans ciutats. Quan el consumidor es conforma a fer-ho ell mateix, la casa somiada sol traduir-se en una mala experiència amb retards, errors i molt estrès”.
Cardona reconeix que el sector del mobiliari i la decoració ha experimentat una forta digitalització després de la pandèmia, i també ho ha fet la demanda de serveis d’interiorisme en línia: “El consumidor vol, més que mai, viure en una llar acollidora i 6 de cada 10 usuaris contractarien un professional per decorar-lo si fos més assequible”.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…