La catalana Deporvillage va abandonar l’etiqueta de botiga exclusivament online a finals d’abril quan va obrir el seu primer establiment físic a Alcorcón. Pocs mesos després, acaba d’obrir la seva segona botiga física a Granada “després de l’èxit” de la madrilenya i ja projecta una tercera a Catalunya, sense determinar en quina zona s’ubicarà ni quan es preveu la seva estrena.
L’empresa, que comercialitza més de 140.000 articles a tot el món i compta amb 2,5 milions de clients online, assegura que el seu futur “passa per continuar apostant per les obertures de botigues físiques per continuar explorant formats que els permetin connectar el món online amb el físic”. Així ho defensa la seva coconsellera delegada, Amparo Cuerda, qui assenyala que, amb cada nova obertura, esperen continuar guanyant proximitat amb els clients i fomentant l’experiència presencial. “L’omnicanalitat és una estratègia que ens està funcionant molt bé, tal com demostren les xifres que ratifiquen l’increment de les vendes de bicicletes, per exemple, en format click and collect —compra online i recollida a la botiga física— al voltant de la localització de la nostra primera botiga”, exposa Cuerda.
Després d’un any rècord el 2020 gràcies a la pandèmia, la companyia amb seu a Manresa va ser adquirida a mitjans de 2021 per la multinacional britànica JD Sports, un els grups mundials més grans de cadenes especialitzades en la venda de tot tipus de material esportiu. JD Sports es va fer per 140 milions d’euros amb el 80% del capital de l’empresa catalana a través d’Iberian Sports Retail Group (ISRG), una empresa conjunta amb el grup portuguès Sonae que també integra les marques Sprinter i Sport Zone. Deporvillage va ser fundada l’any 2010 per Xavier Pladellorens i Ángel Corcuera, emprenedors que mantenen el 20% del capital de la companyia.
En aquesta nova etapa amb JD Sports, Deporvillage ha afrontat un pla d’expansió física que preveu executar al llarg d’aquest 2023 i el 2024, segons fonts de l’empresa. En el cas de la primera botiga, es va triar Madrid pel volum de trànsit i compres online que procedien de la capital espanyola, amb un 50% més de visitants en comparació amb Barcelona els primers mesos de 2023.
Aquest ha estat el mateix criteri per a l’obertura a Pulianas, als afores de Granada, amb Andalusia representant la tercera regió més important quant a volum de visitants a la seva botiga online. A més, s’ha posat en valor la tradició esportiva a Granada en ciclisme, running i muntanya, esports clau per a Deporvillage.
La botiga a Alcorcón, amb una inversió d’un milió i mig d’euros, compta amb una superfície total de 1.200 metres quadrats especialitzats en ciclisme. Amb 1.000 referències a la venda, gairebé 200 bicicletes estan exposades, combinant-se amb serveis especialitzats com un taller per a la posada a punt, serveis d’estudis biomecànics de posició a la bicicleta per aconseguir un rendiment òptim i un espai per provar noves propostes de corrons i altres tecnologies. A més, al costat de la botiga de Deporvillage, es va obrir un dels establiments més grans de Sprinter fins al moment.
En el cas de la botiga de Granada, no està especialitzada en ciclisme i la seva obertura ha estat independent a altres marques del grup. El nou centre té una superfície de més de 750 metres quadrats, amb un espai de roba urbana per a esportistes i productes de les àrees de venda tradicionals de Deporvillage. Malgrat no estar especialitzada en ciclisme, s’oferirà com a Alcorcón els serveis d’estudis biomecànics de posició i un taller per a la posada a punt, a més de 100 referències de bicicletes. No s’ha comunicat la inversió que ha suposat la seva obertura, però sí que s’han contractat 11 treballadors.