Desigual factura 332 milions potenciada pel canal ‘online’ i el mercat internacional

La firma de moda redueix les seves vendes però es prepara per a una nova fase de creixement

Desigual continua avançant en el seu camí cap a la rendibilitat. La firma liderada per Thomas Meyer va tancar 2024 amb 3,1 milions d’euros abans d’impostos, en el tercer exercici consecutiu de creixement orgànic. Malgrat aquests beneficis, la marca va facturar 332 milions d’euros, un 12% menys que el 2022, l’últim exercici en el qual va comunicar els seus resultats, després d’un 2023 de silenci.

Les peces i propostes de moda de la cadena van tenir una bona acollida sobretot al canal digital i de venda internacional. De fet, l’online de Desigual segueix en auge, per la qual cosa l’estratègia de la companyia dels últims cinc anys ha aconseguit l’efecte que buscava: mentre que l’any 2019 representava un 19% de les vendes, ara l’online ha escalat fins a un 35% del total.

A més, la venda orgànica ha crescut en els mercats internacionals de la companyia, que té presència en 95 països. Entre ells, destaquen les vendes al Japó, que han crescut un 9%, i als Estats Units, on han augmentat un 7%. En el conjunt dels països d’Europa Central, Orient Mitjà i Àfrica, han crescut un 11%.

La firma, que el 2024 va complir 40 anys, dona per tancat “amb èxit” el procés de transformació que va iniciar el 2019, i ara es prepara per a una nova fase de creixement, enfocada a un consumidor més jove i orientat a la moda. Segons la companyia, afronta aquest 2025 “sobre una base sòlida de negoci”.

Amb la transformació empresa el 2019, Desigual ha renovat la seva marca per connectar amb un client més jove i seguidor de les tendències de moda, amb una proposta més contemporània. Després de cinc anys des que va impulsar aquesta estratègia, la mitjana d’edat del seu client s’ha reduït en gairebé deu anys.

En paral·lel, l’empresa ha reestructurat la seva xarxa comercial. Per fer-ho, ha invertit 98 milions d’euros, alhora que ha reduït un 28% la seva superfície comercial total, per redimensionar la seva xarxa de botigues. Tot i el tancament d’establiments, ha continuat apostant per obrir locals emblemàtics, com el que va inaugurar al novembre a Shanghai, una flagship store de 230 metres quadrats inspirada en el modernisme, un símbol d’aquesta obertura d’una nova etapa.

‘Flagship store’ de Desigual a Shanghai.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

Set milions de roses de Sant Jordi sortiran de Mercabarna

Amb aquesta xifra, els floristes confien deixar enrere la pandèmia i vendre 200.000 flors més…

16 d'abril de 2025
  • Creativitat

Una cinquantena de centres de creació propulsen la producció artítica a Catalunya

En les últimes tres dècades, el territori català ha viscut una proliferació dels centres de…

16 d'abril de 2025
  • Opinió

Talent, la nova febre de l’or

La globalització ha transformat el rol de les ciutats al món, provocant que competeixin per…

16 d'abril de 2025
  • Lletres

Casa Seat fusiona art urbà, literatura i música per Sant Jordi

Un total de 17 autors, com Joana Marcús, Andrea Longarela o Joan Dausà, estaran signant…

16 d'abril de 2025
  • Barcelona Futur

La Sagrera començarà a veure emergir un nou barri de 3.300 habitatges el 2029

L'Ajuntament activa la reparcel·lació de part de l'entorn de l'estació per preparar-lo per a la…

16 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

BizAway adquireix Aervio per reforçar la seva oferta de IA per a viatges de negoci

La 'scale-up' ofereix una plataforma integral de reserva i gestió de vols i allotjaments que…

15 d'abril de 2025