Desigual torna a beneficis i culmina la reordenació de la xarxa de botigues

La marca de moda va guanyar tres milions d'euros el 2021, amb uns ingressos de 371 milions, un terç procedents del comerç en línia

La companyia de moda Desigual va tancar el 2021 en positiu amb l’obtenció de tres milions d’euros de beneficis, després de les pèrdues de 83 milions registrades el 2020, exercici en què va impactar la pandèmia del coronavirus.

El grup fundat i controlat per Thomas Meyer va aconseguir un resultat operatiu (ebitda) de 30 milions d’euros, amb uns ingressos de 317 milions d’euros. La companyia va destacar la consolidació del canal online que es va accelerar durant el 2020 i que ha proporcionat el 31,6% del total de les vendes (116 milions) amb un increment anual del 16% el 2021.

La firma dóna per pràcticament finalitzat el pla de reordenació de la xarxa de botigues de la marca que va iniciar el 2019 i va accelerar durant l’any de la pandèmia, fins a 408 establiments monomarca al tancament de l’any passat i presència a 109 països.

Les inversions del grup han crescut un 83% l’any passat, fins a 33 milions d’euros, que s’han destinat a l’esmentada remodelació de les botigues i la millora de processos logístics i de tecnologies de la informació per impulsar el creixement digital.

La marca espera “continuar creixent a doble dígit el 2022”, ha apuntat el director general de l’empresa, Alberto Ojinaga. Les previsions confirmen l’evolució de les vendes des de començament d’any, ja que de gener a març passat van créixer un 15% en comparació al mateix període del 2021, empeses per la bona evolució del negoci digital.

Ojinaga ha explicat que el 2021 va ser “un any d’acceleració dels projectes clau” i ha destacat la tornada a beneficis abans del previst i el mantenint d’una estructura financera que ha definit com a sanejada i sense endeutament, amb “una caixa positiva neta de 103 milions” al tancament del passat exercici, segons un comunicat de la companyia.

De les actuacions realitzades el 2021, l’empresa destaca la posada en marxa de la jornada laboral de quatre dies a les oficines centrals del grup a Barcelona –on treballen 500 dels 2.700 empleats totals– i l’acceleradora de startups Awesome Lab, per fomentar la implementació de solucions tecnològiques avançades i la cultura de la innovació dins del grup. La iniciativa compta amb la participació de set empreses emergents internacionals i recursos inicials d’un milió d’euros.

Botiga de Desigual, a Barcelona.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024