Potenciar les comarques de Barcelona com a destinació turística pel públic local. Amb aquest objectiu la Diputació de Barcelona ha presentat la campanya Sense anar més lluny amb la idea de promocionar un turisme de qualitat, responsable i sostenible. La campanya s’ha presentat en el marc de l’estand de Catalunya al B-Travel, saló de turisme que se celebra des de divendres fins al diumenge a Fira Barcelona i que cada any atrau uns 25.000 visitants i les principals agències de viatge, hotels, operadors de creuers, companyies de transport i empreses de serveis turístics.
El mercat local té un gran pes en el turisme de la província de Barcelona, tant és així que l’any passat va representar el 46,6% dels visitants de l’entorn de Barcelona (exceptuant la comarca del Barcelonès), un territori que va tornar a superar el rècord de 5 milions de viatgers durant 2024. Així mateix, les reserves hoteleres del mes d’abril a la regió de Barcelona, a excepció de la capital catalana, han estat liderades pel visitant domèstic, amb un 56,6% de les habitacions ocupades. “El turisme de proximitat no només és una tendència, sinó una realitat consolidada: les últimes dades ens indiquen que el 28,4% de les persones que visiten la demarcació de Barcelona són catalans”, ha destacat la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ana Herrera.
Un turisme que la diputació vol fomentar amb aquesta nova campanya publicitària que inclou un nou espot d’estètica cinematogràfica, que s’ha rodat a espais de Barcelona, Mataró, Alella, Mura, Pont de Pedret i Sant Jaume de Frontanyà, ciutats representatives de la varietat de paisatges que es poden trobar en aquest territori. Una regió formada per 300 municipis i 12 comarques amb una gran varietat de paisatges, que inclouen des de les costes del Maresme o del Garraf, però també espais de muntanya com el Berguedà; així com opcions culturals o esportives i fins i tot pels amants de l’enoturisme al Penedès.
“Cada cop més persones opten per fer turisme sense anar més lluny, redescobrint la riquesa i diversitat del territori, i això no només ajuda a desestacionalitzar el turisme, sinó que també enforteix les economies locals i fomenta una connexió més autèntica entre visitants i residents”, ha subratllat Herrera. El lema Sense anar més lluny defensa la idea que no cal anar molt més enllà per descobrir un territori ric, divers i poder viure grans experiències.
La campanya s’adreça al públic local, amb especial èmfasi en el segment sènior, persones d’entre 55 i 70 anys, que representen un tipus de visitant actiu, amb interès per la natura, però també per la gastronomia i la cultura, que busquen experiències autèntiques, variades i pròximes tant geogràficament com emocionalment.
En el marc del saló B-Travel, la diputació també presentarà l’oferta de la demarcació a través dels diferents espais, com el Costa Barcelona, on es reivindicaran els encants del Baix Llobregat, el Garraf, el Maresme, el Penedès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental; a l’espai Paisatges Barcelona es difondrà l’oferta de l’Anoia, el Bages, el Moianès i Osona; i a l’espai Barcelonès, la de Badalona, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.