La firma Durcal, desenvolupadora de l’aplicació de teleassistència que porta el mateix nom i que està destinada a la cura a distància de la gent gran, ha captat vuit milions d’euros en una ronda de finançament liderada per Telefónica, a través del vehicle d’inversió Telefònica Ventures.
La plataforma Durcal, que es compon d’un rellotge intel·ligent amb GPS integrat que està connectat en temps real a una aplicació de teleassistència, ha registrat nou milions de descàrregues a Espanya des que es va iniciar la comercialització, el setembre del 2020. El 70% de les persones que s’han descarregat l’aplicació Durcal són dones entre 35 i 60 anys, segons dades de la companyia.
Ara compta amb el suport de Telefónica i d’altres inversors com Mangrove VC (format per socis de Skype, Wix, Wallapop, Redpoints, Khealth i Walkme), KFund, Prosegur Tech Ventures, Aldea Ventures i Atresmedia. Telefónica i Prosegur es troben entre els clients de la companyia atès que el dispositiu, que es ven online, també es distribueix entre els sèniors que subscriuen els serveis de Movistar Prosegur Alarmas.
La companyia, segons Viladomat, està explorant vies de col·laboració amb entitats del sector sanitari a Espanya per accelerar el creixement del dispositiu.
El negoci del segment de la silver economy té molt recorregut a Espanya, segons l’impulsor del projecte Guillem Viladomat, que destinarà els recursos obtinguts a l’última ronda de finançament a desenvolupar noves funcionalitats per al dispositiu smartwatch, que contribueixin a millorar la qualitat de vida de les persones grans i a garantir-ne la seguretat a través de tecnologies smart health. A més, el dispositiu permet la geolocalització de les persones i compta amb un sistema de detecció de caigudes integrat i mesura constants vitals com el pols i l’oxigen a la sang.
El dispositiu i l’aplicació tenen molt recorregut a Espanya i a Andorra –on es comercialitza en farmàcies des del setembre del 2021–, segons la companyia, però també està prevista la seva introducció a Llatinoamèrica.
La startup amb seu a Barcelona va néixer amb la missió de reduir la bretxa tecnològica que hi ha al sector i digitalitzar aquest col·lectiu posant al seu abast una aplicació i un rellotge que els permeti estar més connectats amb els seus familiars, democratitzant-ne l’accés i cobrint necessitats reals dels usuaris. Actualment té 19 treballadors, tots ells gent jove i nadius digitals d’edats compreses entre 30 i 40 anys. Un equip que “segurament creixerà aquest mateix any”, concreta Viladomat.
“El nostre objectiu és convertir-nos en la plataforma líder de cura familiar a distància i poder ajudar el nombre més gran de persones possible al voltant de tot a digitalitzar-se de forma senzilla però eficaç, sense estigmatitzacions”, afirma Guillem Viladomat.
El llançament de Durcal forma part de la tendència creixent de l’ús de dispositius com a element de seguretat per a diferents col·lectius socials, per tant, la companyia també el comercialitza per a les famílies que volen disposar de noves eines tecnològiques que ajudin a geolocalitzar els fills.
Durcal és el segon projecte de l’emprenedor andorrà Guillem Viladomat que sempre ha treballat en el llançament de tecnologies vinculades a la geolocalització. Amb tan sols 20 anys, Viladomat va llançar Alpify, una plataforma que permet conèixer en temps real la ubicació exacta d’una persona que estigui en perill i necessiti ser rescatada.