Ningú sabia que un assecador podia ser tan car fins que va aparèixer Dyson. Ni que aquesta eina podia revolucionar la manera que tenim d’eixugar i donar forma als cabells. Després de l’assecador va venir la planxa i el modelador. Totes són eines de luxe i intuïtives, tot i que la millor manera de treure’ls tot el partit és conèixer els seus trucs i possibilitats de la mà d’un expert. Aquest és l’objectiu del recentment inaugurat Beauty Lab de Dyson a Barcelona, un espai futurista on es convida els usuaris a descobrir i experimentar en persona la tecnologia Dyson Hair Care i l’enginyeria de la ciència dels cabells.
Situat al centre comercial La Maquinista, el Beauty Lab combina un disseny modern i avantguardista amb exposicions de la tecnologia pionera de la companyia britànica i una il·luminació captivadora. S’hi ofereixen demostracions i consells d’estilisme de la mà d’experts i el visitant té l’oportunitat d’aprofundir en els productes Dyson amb un una cita personalitzada, de 30 minuts de durada.
També es pot reservar una sessió de pentinat, realitzada pels estilistes professionals de Dyson Beauty Lab, que permet descobrir en el propi cabell els efectes de la tecnologia desenvolupada per la firma britànica, que també compte amb espais similars a Londres i París. La sessió té un preu de 20 euros, però és gratuïta si es compra un assecador, una planxa o un modelador de la marca.
Un nou concepte de perruqueria? No exactament. Així defineix aquests espais el fundador i enginyer en cap de la companyia, James Dyson: “Els Beauty Labs de Dyson són diferents d’altres salons de perruqueria: traslladen la investigació de la ciència dels cabells de Dyson des dels nostres laboratoris directament als nostres clients, ajudant-los a entendre millor els seus cabells i la nostra tecnologia. És en aquests espais on els experts de Dyson guien les persones a través de les eines adequades per al seu tipus de cabell i les seves necessitats de pentinat”, explica l’empresari.
I per als amants del luxe i els detalls, els Beauty Lab ofereixen la possibilitat de crear un estoig personalitzat, gravant-hi fins a tres inicials, per guardar els productes de Dyson Hair.
Màxim control de la temperatura de l’aire
Per la seva forma el reconeixeràs. Potència, rapidesa en l’assecament, més brillantor en els cabells i menys danys sobre la fibra capil·lar. Són algunes de les prestacions que marquen la diferència de l’icònic assecador Dyson. A diferència dels assecadors tradicionals, el Dyson Supersonic mesura la temperatura de l’aire més de 40 vegades per segon per regular la temperatura de sortida. Amb la tecnologia de control intel·ligent de calor de Dyson, aquest assecador evita el dany per calor extrem, per ajudar a protegir la brillantor dels cabells. L’assecador Dyson Supersonic es presenta ara en color blau índigo i rosa amb set de regal i té un preu de 479 euros.
Dyson: la tecnologia que va néixer en un garatge
Dyson és una empresa global de recerca i tecnologia amb operacions d’enginyeria, investigació, desenvolupament, fabricació i proves a Singapur, Regne Unit, Malàisia, Mèxic, Xina i Filipines. Després de començar en un garatge al Regne Unit el 1993, Dyson no ha deixat de créixer. Des que va inventar la primera aspiradora ciclònica sense bossa, Dyson ha creat tecnologies que resolen problemes per tenir cura dels cabells, la purificació de l’aire, la robòtica, la il·luminació i l’assecatge de mans (molts aeroports els tenen).
Actualment, compta amb una seu mundial a Singapur i dos campus tecnològics al Regne Unit que ocupen més de 800 hectàrees a Malmesbury i Hullavington. Dyson continua sent una empresa familiar i dona feina a 14.000 persones a tot el món, inclòs un equip d’enginyers de 6.000 persones. Comercialitza productes a 84 mercats en més de 350 botigues físiques, 50 de les quals es van obrir a tot el món el 2021. L’any 2020, Dyson va destinar 2.750 milions de lliures addicionals al negoci per concebre productes i tecnologies que considera “revolucionàries”, i compta amb equips mundials d’enginyers, científics i desenvolupadors de software centrats en el desenvolupament de piles d’estat sòlid, motors digitals elèctrics d’alta velocitat, sistemes de detecció i visió, robòtica, tecnologies d’aprenentatge automàtic i inversió en intel·ligència artificial.
Dyson té una fundació, la James Dyson Foundation, creada el 2002 i que treballa solidàriament en l’àmbit internacional per motivar els aspirants a enginyeria, donar suport a la formació en enginyeria i invertir en investigació mèdica. Anualment es convoquen i celebren els premis James Dyson Award, oberts a estudiants de disseny i enginyeria actuals i recents. Des del seu inici el 2005, els premis han donat suport gairebé 250 invents, proporcionant fons per donar suport a la seva comercialització. El 65% dels guanyadors internacionals han comercialitzat amb èxit els seus projectes, en un context en què el 90% de les empreses de nova creació fracassen.
Com a projectes de futur la companyia ha anunciat que destinarà 500 milions de lliures en els pròxims quatre anys per impulsar noves tecnologies en matèria de bellesa. Aquest procés d’inversió facilitarà l’obertura de nous laboratoris de recerca sobre bellesa i el desenvolupament de 20 nous productes d’aquesta categoria durant aquest període.