Una iniciativa d’emprenedoria, liderada per l’empresa Basfl Group, acosta l’esport al centre de la ciutat, amb l’obertura d’un espai que farà més accessible la pràctica diària a professionals i aficionats per mitjà de les noves tecnologies
L’esport del golf i els seus professionals i aficionats s’estan adaptant a les noves tecnologies per fer-lo més accessible, participatiu i immersiu. Això comporta alguns canvis respecte a l’habitual pràctica a l’aire lliure en un camp d’herba natural. I cada vegada són més les ciutats d’arreu del món que disposen de recintes tancats amb simuladors de realitat virtual que equiparen el joc al que es pot dur a terme en un camp exterior. A partir d’ara, Barcelona no serà una excepció.
Una iniciativa d’emprenedoria, liderada per l’empresa Basfl Group en col·laboració amb diversos inversors particulars, acosta l’esport al centre de la ciutat, amb l’obertura d’Eagle Club. Un espai al carrer Muntaner que farà més accessible la pràctica diària del golf a professionals i aficionats per mitjà de les noves tecnologies, ja que poden fer una ronda en una o dues hores i millorar el joc. Controlaran el swing —anàlisi completa de pal i bola mitjançant enregistrament de vídeo— a través de dades específiques i informació personalitzada i avaluaran el vol de la bola captant l’angle de sortida, la rotació i la curvatura, i l’impacte captant la línia del pal, l’angle de la cara, la direcció del swing i la rotació.
Diversos simuladors de golf, que inclouen un radar de seguiment, un programari d’interpretació de la informació i un programari de realitat virtual per reproduir el que seria la pràctica de l’esport a l’aire lliure, permetran, entre d’altres coses, que els golfistes puguin entrenar quan la climatologia no ho permet i que no hagin de sortir de la ciutat o esperar al cap de setmana per gaudir de forma professional o amateur del seu esport. La tecnologia correspon a la companyia alemanya Trackman que, segons els principals impulsors del projecte, els germans Juan i Carlos Bascones, proporciona una radars que combinen adequadament la capacitat d’avaluació i el software de simulació.
Eagle Club, amb una inversió de 450.000 euros, neix també com un club esportiu i social, per la qual cosa els clients habituals podran fer-se socis i gaudir d’avantatges davant dels usuaris ocasionals. La quota trimestral per a un soci sense restriccions serà de 228 euros, mentre que la utilització d’un simulador durant una hora és de 30 euros per persona.
Donat el seu concepte de club, el projecte parteix de la importància de la formació per perfeccionar-ne la pràctica i per ampliar el nombre d’aficionats. En aquest sentit, Juan Bascones, alma mater de la iniciativa i conseller delegat de l’empresa, explica que volen “tancar un acord amb la Federació Catalana de Golf per convertir-nos en un centre de formació”. De moment, tenen acords puntuals amb un grup de professionals del golf per impartir classes a Eagle Club, que dirigirà el jove jugador professional en actiu Jorge Feliu Feducci. Com a punt de trobada social, Eagle Club té un reduït bar i una botiga amb productes i complements per al golf.
El pla de negoci d’aquest projecte d’emprenedoria familiar preveu una facturació de 250.000 euros el primer any, gràcies a una ocupació del 50%, és a dir, a unes 15 hores d’ocupació diàries i una despesa mitjana de 120 euros mensuals per usuari. “Si aconseguim apropar-nos a aquests objectius, tenim planejat obrir un altre local a Barcelona abans d’estendre’ns a altres ciutats”, concreta Juan Bascones i recorda que Barcelona és la quarta ciutat espanyola en tenir un golf urbà, després de Palma de Mallorca, Sant Sebastià i Madrid.
Aquest tipus d’establiment està molt més estès a Europa, per exemple, als països amb una climatologia més adversa i temperatures més baixes. De fet, “mentre nosaltres comencem a funcionar a Barcelona, a Suècia aquestes setmanes s’obrirà un projecte amb sis locals repartits pel país. I hi ha exemples més significatius, com el cas de Corea del Sud amb 5.800 locals repartits pel país”, manifesta Bascones, metge i exdirectiu de Merryll Lynch i Mediaplanning. Per la seva part, Carlos Bascones és consultor de comunicació i actual vicepresident del Club Natació Barcelona.
La radiografia del sector a España dibuixa un esport amb 430 camps de golf, dels més de 40.000 que hi ha arreu del món, dels que gaudeixen 269.919 persones —entre professionals i amateurs amb llicència—, i que representen una petita part dels sis milions de jugadors actius a Europa.
Respecte al seu impacte econòmic, la pràctica del golf genera 11.000 llocs de treball directes a Espanya, i una facturació anual de 2.000 milions d’euros, en bona part gràcies a l’atracció de visitants estrangers que, en els últims anys, han estat 1,1 milions de turismes, convertint Espanya en el segon país del món que més turistes rep per l’interès en els seus camps de golf. Al conjunt d’Europa el negoci s’eleva a 15 bilions anuals.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…