La històrica marca assegura que les negociacions amb la xinesa Cherry estan "molt avançades"
Ebro ha completat amb èxit la seva primera ronda de finançament per un import de 20 milions d’euros. EV Motors, l’empresa que impulsa el renaixement de la històrica marca, ha donat entrada en el capital a més de 70 inversors institucionals, qualificats i family offices.
Una vegada superada aquesta primera fase de finançament, l’empresa està centrada en el tancament de l’acord perquè la companyia d’automòbils xinesa Cherry fabriqui a Barcelona i ha informat que les negociacions estan “molt avançades”. Així mateix, Ebro preveu obrir una segona ronda l’any que ve, a més que també està treballant per sortir a cotitzar en el mercat BME Growth, amb l’objectiu de continuar captant més fons.
Els recursos aixecats es destinaran a finançar l’enginyeria dels models que Ebro fabricarà a la planta de la Zona Franca de Barcelona, on la marca va néixer l’any 1967 i posteriorment va ser adquirida per l’automobilística nipona. L’empresa serà un dels agents que reviurà l’antiga planta de Nissan amb el D-Hub, acompanyada per QEV i Silence. També avancen els plans de Goodman, qui es va adjudicar els terrenys. El promotor preveu començar a llogar espais a la parcel·la abans ocupada pel fabricant d’automòbils l’any que ve.
En el cas d’Ebro, preveu produir una pick-up i una minivan, totes dues elèctriques, amb la previsió d’arribar a fabricar 50.000 unitats anuals de cara a 2027. La pick-up d’Ebro aprofitarà les línies d’un antic model de Nissan i tindrà una autonomia de 400 quilòmetres.
Els plans de l’empresa dirigida per Pedro Calef passen per iniciar la comercialització dels primers models fabricats a la Zona Franca a finals de 2024 i lliurar les primeres unitats el 2025. Els avanços del projecte d’Ebro permetran la progressiva contractació dels extreballadors de Nissan.
EV Motors, la matriu d’Ebro, és una empresa controlada per diversos dels fundadors de l’enginyeria Barcelona Technical Center (Btech), especialitzada en el disseny i el càlcul de components per als sectors de l’automoció, ferroviari i aeronàutica. Btech compta amb una plantilla d’unes 400 persones i té la seva seu central a Martorell, a més de disposar d’oficines a Alemanya, Bèlgica i el Brasil. De la matriu EV Motors depèn el 100% de Btech i una participació al D-Hub, impulsat també per QEV.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…