Seat confirma al saló Automobile Barcelona que el nou model elèctric urbà de Cupra portarà el nom del barri del Raval i que es fabricarà a Martorell
La històrica marca Ebro renaixerà aquest any de la mà de quatre marques —Btech, Jaton Racing, Api Brothers i Nexus Projectes— amb una nova pick up elèctrica que es fabricarà a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca i que servirà per donar feina als treballadors que van quedar-se a l’atur quan el fabricant japonès va tancar. Serà el 2024 quan començarà la producció d’aquest model, el prototip del qual s’ha presentat a l’Automobile Barcelona, que arrenca aquest dijous amb la previsió d’atreure 300.000 visitants.
El conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef, ha remarcat que la presentació d’aquest dijous de la pick-up, que aprofita les línies d’un antic model de Nissan i té una autonomia de 400 quilòmetres, és “molt emotiva” perquè representa el retorn a la fàbrica que va veure néixer la marca Ebro l’any 1967 i que posteriorment va adquirir l’automobilística nipona. “És emocionat que pugui renéixer Ebro a la mateixa fàbrica que va inaugurar”, ha afirmat, segons informa l’ACN.
La marca preveu arribar a les 50.000 unitats produïdes de tots els seus models de cara al 2027, entre els quals també hi haurà una furgoneta d’última milla. Segons ha confirmat Calef, abans de començar la producció, la marca ja té comandes a cinc països a Europa.
La marca Ebro forma part d’un conjunt d’empreses que va guanyar el concurs per reindustrialitzar la fàbrica de Nissan. En total, hi ha uns 1.200 d’extreballadors de Nissan que estan pendents que tornin a activar-se les contractacions.
El conseller delegat d’Ebro ha enviat un missatge de confiança als empleats: “Els sindicats han col·laborat molt i el projecte ha de sortir bé. Els hem de transmetre confiança que recuperaran el lloc de treball com més aviat millor”.
Martorell fabricarà el Cupra Raval
El nou cotxe petit que fabricarà la planta de Martorell a partir del 2025 serà el Cupra Raval, segons ha confirmat el president de Seat, Wayne Griffiths. El nom, que ja sonava fort des de fa temps, reafirma l’aposta de Volkswagen per impulsar la marca Barcelona al món.
“El Raval és una de les parts més sorprenents de Barcelona. I, avui, estem orgullosos que el futur cotxe elèctric urbà de la marca porti el seu nom i representi el seu esperit”, ha afirmat Griffiths en un acte a l’Automobile Barcelona.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…