L’última milla és una de les grans assignatures pendents que tenen les ciutats, que han de trobar un sistema que permeti respondre a l’increment que està registrant el comerç electrònic sense congestionar encara més els seus centres, a més d’evitar continuar augmentant la contaminació urbana. Moltes companyies estan provant diverses fórmules per donar-hi resposta, a l’espera de veure quina s’acaba imposant. Una d’elles és EcoScooting, que se centra a oferir serveis d’última milla a empreses de logística i de comerç electrònic i minorista, especialment dels sectors de la moda i l’alimentació. Ho fa amb furgonetes, bicis i motocicletes, el 65% dels quals són elèctrics.
Amb el grup Cooltra com a accionista principal amb el 45% del capital, aquesta companyia té la seva seu fiscal a Barcelona, però és a Madrid on concentra bona part de la seva activitat al país. Amb una flota de 250 vehicles a tot Espanya, 90 estan ubicats a la capital catalana, que distribueixen els paquets a través de dos punts de repartiment, ubicats als carrers Llul i Reina Cristina. També opera a Portugal i Mèxic.
Després de veure com les seves vendes es multiplicaven per 2,5 entre gener i juliol d’aquest 2021 respecte a l’any passat, l’empresa acaba de tancar una ronda de 500.000 euros, que li ha de permetre augmentar el nombre de vehicles elèctrics i millorar la seva plataforma tecnològica, així com per expandir-se a altres ciutats d’Espanya, com Valladolid, Saragossa i A Coruña.
Els recursos que acaba d’obtenir se sumen als que va obtenir el maig de 2020, quan va aconseguir captar 575.000 euros per part d’inversors privats i family offices relacionats amb companyies com Rastreator, Caprabo i Lidl. Elena Betes de Rastreator ha repetit en la ronda que acaba de tancar la companyia.