El FC Barcelona està ultimant un acord de patrocini amb l’empresa sueca Spotify, per 280 milions d’euros, per a les properes tres temporades, des del juliol del 2022 fins al 31 de juny del 2025. Les condicions del pacte inclourien que Spotify posaria nom al Camp Nou i patrocinaria les samarretes de l’equip masculí i femení, en substitució de Rakuten i Stanley, respectivament.
A més, la firma sueca de reproducció de música en streaming també figuraria a la part del darrere de la samarreta d’entrenaments, que actualment ocupa l’empresa turca Beko, que paga per això uns 19 milions anuals.
Segons una informació avançada per RAC1, les negociacions entre el club blaugrana i els directius de Spotify s’han intensificat a inicis d’aquesta setmana. De fet, la cúpula directiva de Spotify va ser present a la llotja del Camp Nou per presenciar el partit entre el Barça i l’Atlètic de Madrid, diumenge passat.
La junta del FC Barcelona, sota la presidència de Joan Laporta, fa mesos que busca un patrocinador ja que l’acord amb l’actual espònsor del club Rakuten, expira el juny de l’any que ve. El novembre del 2020, el Barça i la firma japonesa van signar una pròrroga d’un any al contracte que finalitzava el juny del 2021, amb una rebaixa de l’aportació, establerta anualment en 55 milions anuals, per deixar-la en 30 milions per a aquesta temporada.
Hores després que transcendís el possible nou acord de patrocini, el director general del club, Ferran Reverter, ha anunciat que deixa la junta directiva de l’entitat esportiva. En un comunicat emès pel FC Barcelona, Reverter ha expressat la voluntat de deixar el càrrec per raons personals i familiars, encara que seguirà exercint les seves responsabilitats fins que s’hi incorpori un nou director.
La firma sueca substituirà als espònsor actuals, Rakuten, Stanley i Beko
Reverter, segons la nota, assegura que aquests mesos han estat apassionants, “però ara vull centrar-me en el propòsit pel qual vaig tornar a Barcelona, que és dedicar més temps a projectes personals i familiars”. No obstant, a mitjans futbolístics, la seva renúncia s’atribueix al desacord amb el pacte establert entre el Barça i Spotify. Reverter es va incorporar a la direcció general del FC Barcelona el juliol del 2021, provinent d’Alemanya, on vivia i era el CEO mundial de la cadena Media Mark.