El Corredor Mediterrani ha tancat 2024 amb una inversió de 1.280 milions d’euros. Aquesta xifra representa un 33% més que l’any anterior, quan les obres executades van arribar als 964 milions, i inclou obres a la Sagrera, amb una execució de 90 milions enguany.
Durant aquest any, s’han licitat 65 contractes referents a la infraestructura ferroviària. Per un total de 1.400 milions d’euros, aquests contractes licitats representen un 11,3% més que els de l’any anterior, segons dades del Ministeri de Transports.
Amb els treballs d’aquest any, la infraestructura ha fet un pas rellevant a la Sagrera: a l’agost es va posar en marxa una fase de proves amb l’objectiu que els trens d’alta velocitat comencessin a circular per l’interior de l’estació a finala d’any.
A més, també entraran en funcionament quatre vies per aparcar trens de tota la xarxa, la qual cosa contribuirà a descongestionar l’estació de Sants. La previsió és que tota l’estructura de l’estació i les seves vies estiguin acabades el 2026, al marfe de l’obra arquitectònica de l’estació, que encara no té data.
Així, amb la inversió executada enguany, el desplegament del Corredor Mediterrani continua avançant, encara que el ritme no sigui el desitjat pels territoris que han de millorar la seva connectivitat amb l’alta velocitat.
Amb iniciatives com la impulsada per Foment del Treball i l’Associació Valenciana d’Empresaris a l’octubre a l’Estació de Sants, els empresaris també són part visible permanent d’aquesta demanda d’accelerar les obres, per disposar d’una infraestructura ferroviària clau per a l’economia.