L'advocat Josep Coll capta 1,2 milions d'euros de business angels com Dídac Lee per accelerar el creixement d'una firma especialitzada en l'eliminació de continguts negatius a Internet
Una empresària catalana, membre d’una coneguda saga familiar, es va veure embolicada en una mediàtica inspecció fiscal fa més de deu anys. Tot i que el cas va quedar en res, aquestes informacions sobre un presumpte delicte fiscal publicades en diaris digitals o en forma de tuit segueixen penjades a Internet i és fàcil que apareguin quan algú introdueix el seu nom al cercador de Google. Aconseguir eliminar de la xarxa aquests continguts negatius que llasten la reputació d’aquesta empresària per uns fets antics i dels quals va ser absolta és un cas típic als quals s’ha d’enfrontar RepScan, l’última aventura empresarial de Josep Coll, advocat i emprenedor originari de Sant Feliu de Guíxols (Girona).
“El mercat necessitava una solució com la que ofereix la nostra empresa, capaç d’eliminar contingut negatiu d’Internet en un temps rècord i fent ús de la tecnologia”, explica Coll, conseller delegat de RepScan i veterà de l’ecosistema emprenedor català, ja que també va ser el fundador de Red Points, empresa referent en la lluita contra les falsificacions i la pirateria a Internet. Segons Coll, RepScan va néixer fa només vuit mesos, ja en era pandèmica, i és rendible pràcticament des del primer dia. “Vam començar amb un equip format només pels fundadors i avui ja som més de dotze persones”, explica Coll, que ha creat aquesta nova empresa a Barcelona amb Alejandro Castellano i Coque Moreno.
La startup de millora de la reputació online acaba de tancar la seva primera ronda de finançament, d’1,2 milions d’euros, aportats principalment per business angels entre els quals figuren l’inversor i mentor Dídac Lee, Javier Llorente (Softonic), David López (Fhios), Josep Maria Frigola (exNike), Juan Carlos Tous (Filmin) i Javier Asarta. D’aquesta xifra, 240.000 euros han estat aportats en forma de crèdit tou per Enisa.
RepScan s’adreça tant a empreses com a particulars i funciona amb un model de software as a service (SaaS) que permet als usuaris contractar el servei d’alertes RepScan Alert, que detecta i avisa de l’aparició de nous continguts negatius a la xarxa. La startup assegura que és capaç de esborrar vídeos, imatges, dades falses i tota mena d’informacions publicades a xarxes socials com Facebook, Instagram i Twitter, a més a més de Google. “El nostre objectiu és convertir RepScan en el referent mundial per a qualsevol persona o empresa que desitgi monitorar la seva reputació negativa a la xarxa”, explica la firma, que destinarà els fons captats a accelerar el seu creixement i a millorar la seva tecnologia.
Josep Coll, que a més d’advocat és músic, va fundar Red Points l’any 2011 després d’haver-especialitzat a assessorar artistes i empreses del món de l’espectacle. No obstant això, l’eclosió d’Internet, el declivi de la indústria discogràfica i l’auge de la pirateria en línia van enfonsar el seu negoci i va saber aprofitar aquesta crisi per reinventar-se i crear Red Points per perseguir els pirates d’Internet, és a dir, a les empreses que es nodrien i vivien dels continguts dels altres. Aquesta companyia, ara liderada per Laura Urquizu, és un referent mundial en el sector i els seus algoritmes treballen per a més de 550 marques en la detecció de falsificacions i ús indegut de tota mena de continguts a la xarxa.
El fundador de RepScan va començar a treballar en la posada en marxa d’aquesta nova empresa el maig de 2019, quan va penjar a Internet un anunci on buscava talent per “crear un centre tecnològic a Barcelona que desenvolupi solucions que automatitzin processos per posar i treure alhora continguts de persones a Internet”. “Vull crear una excavadora digital que enterri, tregui i elimini continguts (fotos, vídeos, fake news etc.) alhora 24 h / 7/365″, destacava l’emprenedor en la seva autodenominada “proposta rockandrollera“.
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…
Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…