El futur de la mobilitat

Les principals conseqüències delt creixement del trànsit són la pèrdua de productivitat, l’augment d’accidents, la contaminació atmosfèrica i l’impacte negatiu que té en la salut pública. El Fòrum Econòmic Mundial (WEF) estima que el nombre de cotxes arreu del món, que actualment és d’un miliard, creixerà fins als 4.000 milions el 2050

La transformació del transport està en marxa. I a un ritme molt més ràpid del que molts esperaven. Les noves tecnologies aplicades a l’automoció, les dades massives(Big Data) i l’economia compartida estan canviant la manera en què la gent s’acosta al món del viatge. Aquests avenços, juntament amb el creixement de la població mundial, contribuiran a un augment del nombre de cotxes que es traduirà en un trànsit insostenible.

Aquesta reflexió sobre el futur de la mobilitat al voltant de les conclusions extretes de l’Informe Road Tech elaborat per Economist Intelligence Unit (EIU)  la podeu llegir íntegrament a la revista ONTHEROAD.

Les principals conseqüències d’aquest creixement del trànsit són la pèrdua de productivitat, l’augment d’accidents, la contaminació atmosfèrica i l’impacte negatiu que té en la salut pública. El Fòrum Econòmic Mundial (WEF)estima que el nombre de cotxes arreu del món, que actualment és d’un miliard, creixerà fins als 4.000 milions el 2050. A més, els vehicles són responsables del 17% de les emissions mundials de diòxid de carboni (CO2), a més del diòxid de nitrogen (NO2) i les partícules fines. Només a l’UE això ha provocat 450.000 morts prematures, la qual cosa costa a les economies de la regió més d’1,4 bilions de dòlars l’any.

En conseqüència, la infraestructura viària s’està redefinint. Si abans es limitava a components físics, com barreres i senyals de trànsit, ara inclou components com les xarxes sense fils i la intel·ligència artificial. Entre altres possibilitats, aquesta infraestructura intel·ligent és un facilitador essencial dels vehicles autònoms, que prometen reduir la incidència d’accidents de trànsit en un 90%. A més, la gestió dinàmica del trànsit, a través de tècniques com el mesurament de rampa i el control de carrils dinàmics, té el potencial de reduir la congestió i la contaminació…[llegir més]

 

ONTHEROAD és una revista que vol esdevenir un espai innovador de generació d’idees i de debat entorn de l’univers de la mobilitat. Promoguda per Abertis, operador líder mundial en la gestió d’infraestructures al servei de la mobilitat i les comunicacions, ONTHEROAD vol participar en les converses, els debats, les iniciatives i la recerca de solucions per als nous reptes d’aquest món en contínua evolució.

Compartir
Publicado por
ONTHEROAD

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024