Luca Carlucci i Flavio del Bianco, cofundadors de BizAway.

El gestor de viatges de negocis BizAway capta 10 milions per créixer a Europa

La startup dóna entrada al seu capital als fons Gellify, Digitech i Exor Seeds i preveu assolir una facturació de 30 milions aquest any

L’empresa emergent italiana BizAway, que té la seu per al mercat espanyol a Barcelona i també compta amb una oficina a Vigo, ha sortit airosa de la pandèmia malgrat l’enfonsament global del negoci dels viatges corporatius. Lluny de veure’s arrossegada per aquesta crisi, la startup ha sabut refermar-se al mercat gràcies al desenvolupament d’una innovadora tecnologia que facilita a les empreses la reserva i gestió dels viatges de negoci dels seus empleats, a més de permetre’ls estalviar temps i diners.

Després d’aconseguir quadruplicar la facturació el 2021 i assolir una cartera de més de 650 clients actius, BizAway acaba de tancar la primera gran ronda de finançament: ha captat 10 milions d’euros que destinarà a la seva expansió internacional, amb un pla de creixement que preveu implantar la companyia a tot Europa. Actualment, BizAway opera a Itàlia, Albània i Espanya, país que genera el 48% del seu volum de negoci.

Aquesta ronda de sèrie A ha estat liderada pels fons de capital risc Gellify, Digitech i Exor Seeds. També han participat en l’operació els accionistes que han acompanyat fins ara l’empresa, com el fons MundiVentures i vuit business angels, entre els quals hi ha el conseller delegat de Radisson Hotel Group, Federico González Tejera, exconseller delegat de NH. El 2020, en plena pandèmia, BizAway va tancar dues rondes llavor de 2 milions i 2,5 milions d’euros, i, amb aquesta nova injecció de fons, ha aixecat un total de 17 milions d’euros des que els joves italians Lluca Carlucci i Flavio Del Bianco van fundar l’empresa el 2015.

“Aquest finançament ens fa encara més sòlids al panorama internacional del business travel i ens permetrà continuar implementant el nostre ambiciós pla, sempre millorant i integrant noves funcionalitats, a més de permetre’ns invertir encara més en el nostre equip, tant tècnic com operatiu, i obrir dues oficines més a Europa a finals d’any”, explica Del Bianco, que a més de cofundador és el director tecnològic de la companyia.

BizAway preveu tornar a quadruplicar la facturació aquest any, fins a situar-se en els 30 milions d’euros. També incrementarà la seva plantilla, que arribarà als 160 empleats a finals d’any, davant del centenar que té ara. A les seves oficines a Espanya hi treballen actualment 36 persones, 31 més a les dues seus d’Itàlia i 25 en una nova oficina oberta a Shkodra (Albània).

L’oficina de BizAway a Barcelona es troba al Passeig de Gràcia.

Segons la startup, des del seu naixement, a través de la plataforma, s’han fet més de 150.000 reserves, amb un estalvi de més de 3 milions d’euros per a les 650 empreses clients. BizAway promet a les companyies que opten pel seu sistema per gestionar els viatges de negocis accedir a unes tarifes que són fins a un 25% més barates que els preus de mercat. El seu model de negoci es basa a cobrar uns honoraris que estan totalment lligats a l’estalvi que el client aconsegueix amb l’ús de la plataforma en relació amb la despesa efectuada en anys anteriors.