Nou cas d’èxit en l’ecosistema català de startup vinculades al negoci del comerç electrònic. Deu anys després de la seva fundació i després d’un exercici de 2020 brillant a conseqüència de la pandèmia, Deporvillage ha estat adquirida per un dels principals grups mundials de cadenes especialitzades en la venda de roba i tota mena de material esportiu. Es tracta de la multinacional britànica JD Sports, que ha comprat el 80% del capital de la companyia catalana a través d’Iberian Sports Retail Group (ISRG), una empresa conjunta amb el grup portuguès Sonae que també integra les marques Sprinter i Sport Zone.
Amb una xarxa de més de 2.400 botigues a tot el món, JD Sports, a la vegada, forma part del grup britànic Pentland Group, propietat de la família Rubin i que controla altres emblemàtiques marques esportives com Speedo, Ellesse i Endura.
Segons ISRG, amb aquesta operació neix “el líder multicanal” de la venda de material esportiu a la Península Ibèrica, ja que es combinarà el negoci en línia de Deporvillage amb l’extensa xarxa de botigues físiques de les cadenes JD Sports, Sprinter i Sport Zone. “Oferirem als consumidors la millor experiència de compra d’equipament esportiu multimarca i omnicanal de mercat”, destaca Miguel Mota, director general d’ISRG.
JD Sports controla el 50% de ISRG i l’altra meitat del capital es reparteix entre el conglomerat portuguès Sonae, que aporta la marca Sport Zone, i la família Segarra, cofundadora de Sprinter, cadena nascuda a Elx. Les tres marques sumen 360 punts de venda i una facturació de 645 milions l’any 2020, xifra que enguany preveuen elevar a 900 milions gràcies a Deporvillage.
Amb seu a Manresa i una plantilla de més de cent treballadors, Deporvillage va ser fundada per Xavier Pladellorens i per Ángel Corcuera, emprenedors que mantindran en 20% del capital de la companyia. ISRG ha pagat 140 milions d’euros pel 80% de Deporvillage, unes accions que haurien estat adquirides als inversors que han acompanyat a l’empresa en el seu pla de creixement, com el Grup Mediaset, l’inversor Cabiedes & Partners, SeedRocket, la italiana P101, i el fons Samaipata, entre d’altres.
L’auge del comerç en línia arran de la pandèmia va duplicar el 2020 la facturació de la companyia catalana, que va comptabilitzar unes vendes de 117,8 milions d’euros gràcies a les comandes que va rebre de clients situats en més de cent països. El seu benefici abans d’impostos es va elevar a 7,7 milions.
“Per a nosaltres la incorporació a ISRG suposa una nova fita, un pas molt important amb el qual esperem aportar al grup nostre coneixement digital i, al mateix temps, aprofitar les capacitats i oportunitats que ens brinda pertànyer a un grup liderat per JD Sports“, explica Pladellorens, conseller delegat del portal especialitzat en la venda d’articles per a ciclisme, running, triatló, fitness i esports outdoor.
El grup britànic JD Sports va facturar 7.110 milions d’euros el 2020, amb uns guanys de més de 260 milions. La multinacional està immersa en una ambiciosa carrera d’adquisicions, especialment als Estats Units.