El més popular de Barcelona a Instagram

Gaudí i algunes de les seves obres arquitectòniques més emblemàtiques, com la Sagrada Família, el Park Güell, la Casa Batlló o la Pedrera, es troben entre les atraccions turístiques més esmentades pels usuaris d’Instagram que publiquen continguts en anglès sobre Barcelona.

Així ho indica un estudi realitzat durant els últims mesos per Eurecat, el Centre Tecnològic de Catalunya, gràcies a un projecte de deep learning liderat per Raúl Gómez, investigador de la Unitat de Tecnologies Multimèdia d’aquest centre.

L’objectiu principal d’aquest projecte és “descobrir quines paraules i imatges relacionen els usuaris d’Instagram amb Barcelona i qualsevol altre concepte” afegit. Per exemple, amb Barcelona i cultura, o Barcelona i diversió, o Barcelona i menjar.

El projecte, que segueix en desenvolupament, va ser presentat inicialment fa uns mesos durant la sisena edició del Fòrum Turístic. Per realitzar l’estudi s’han analitzat més d’un milió d’imatges publicades a Instagram durant els quatre últims mesos de 2017 i els primers mesos de 2018.

L’estudi revela quines són les atraccions turístiques o els llocs més citats. En el cas de les publicacions fetes en anglès, a més de les referències ja citades sobre l’arquitectura de Gaudí, també es troben en els primers llocs del rànquing el Camp Nou, el Tibidabo, el Barri Gòtic i la Rambla.

Els altres termes populars es refereixen a barris de Barcelona -la Barceloneta, Gràcia, l’Eixample o el Poblenou i altres destinacions properes, com Sitges o Montserrat.

A més dels llocs, el projecte d’Eurecat analitza totes les paraules vinculades a Barcelona en funció de les publicacions realitzades pels usuaris d’Instagram.

En el cas de les publicacions fetes en anglès, les dades facilitades a The New Barcelona Post pel responsable del projecte, Raúl Gómez, mostren que les deu paraules més esmentades són, per aquest ordre, “Spain“, “travel“, “love“, “photography“, “Catalunya“, “art“, “architecture“, “beautiful“, “city” i “Happy“.

Entre el llistat de les 50 paraules més freqüents es troben també “fashion“, “Gaudí“, “friends” o “beach“. I, a més de l’arquitecte Antoni Gaudí, l’altra única persona que apareix a la llista és el futbolista del Barça Leo Messi.

El projecte d’Eurecat inclou dues eines. La primera, anomenada TextNet, s’encarrega d’analitzar tot el text disponible i aprèn relacions entre paraules. La segona, anomenada VisualNet, “aprèn a extreure informació de les imatges que les relacioni amb la representació del llenguatge après per TextNet”, segons s’explica a la presentació del projecte.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Recursos pràctics per propulsar negocis a un Bizbarcelona de ‘networking’

L'esdeveniment ofereix 120 activitats amb 150 experts i 70 empreses amb eines per a autònoms,…

24 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Catalunya bat el rècord de filials estrangeres i frega les 10.000

El Govern treballa amb una cartera de més de 500 projectes interessats a instal·lar-s'hi

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

FemCAT veu els conflictes geopolítics, la immigració i la IA com els reptes de cara al 2044

L'associació privada es posa deures per a les pròximes dues dècades com millorar les infraestructures…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona s’acomiada de la Copa de l’Amèrica mantenint el seu llegat

L'Ajuntament valora molt positivament l'esdeveniment esportiu però descarta tornar a injectar diners públics en la…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Wiloo, salut dental infantil que diagnostica a través de la Intel·ligència Artificial

Els germans Carlos i Ramon Xam-mar han desenvolupat un model basat en IA que vol…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Llum verda al conveni que materialitzarà els nous accessos del Port de Barcelona

El Consell de Ministres autoritza l'acord que regularà el finançament i l'execució de les obres…

23 d'octubre de 2024