American Vintage, Dr. Martens, Swatch, Hublot, Guimaguas, Ecoalf, Natura, Panerai i Arket són algunes de les marques que han apostat recentment per instal·lar-se al Passeig de Gràcia de Barcelona. Algunes ja han inaugurat la seva botiga i d’altres es preparen per desembarcar a l’emblemàtica avinguda que, un any més, es consolida al primer lloc del podi de carrers comercials més cars d’Espanya.
Segons la consultora Cushman & Wakefield, el Passeig de Gràcia, que aquest any celebra el seu 200è aniversari, ha assolit aquest 2023 una renda de 3.000 euros per metre quadrat any, xifra que suposa un creixement del 9% respecte a l’any passat i que li permet escalar una posició al rànquing mundial de carrers més desitjats per les grans marques.
Concretament, el Passeig de Gràcia ha passat de la posició 18 a la 17 a l’informe Main Streets Across The World que elabora Cushman & Wakefield. Un any més, aquesta classificació està liderada per la Cinquena Avinguda de Nova York, on s’assoleix unes rendes de 20.384 euros/m2/any, seguida de la italiana Montenapoleone, a Milà, que ha arribat als 18.000 euros/m2/any després de revalorar-se un 20%. Aquest carrer milanès ha pres la segona posició a la luxosa Tsim Sha de Hong Kong, amb 15.219 euros/m2/any. El top 5 mundial es completa amb New Bond (Londres) i Champs Elysees (París), amb rendes de 14.905 i 11.414 euros/m2/any, respectivament.
A Espanya, els principals carrers comercials han incrementat de mitjana un 9% el preu dels lloguers, xifra que se situa molt per sobre de la mitjana del conjunt de rendes prime globals (+4,8%) i d’Europa (+4, 2%). Per darrere del Passeig de Gràcia, el segon carrer comercial espanyol més car és Serrano, a Madrid, amb rendes de 2.940 euros/m2/any, també amb un increment del 9% i en la posició número 33 del rànquing mundial.
En la classificació espanyola, en la tercera posició, tornem a trobar un carrer barceloní, el Portal de l’Àngel (2.880 euros/m2/any), seguit de Preciados i Gran Vía, a Madrid. Marqués de Larios (Màlaga), Colom (València), Gran Vía (Bilbao), Tetuan (Sevilla), Jaume III (Mallorca) y la Plaza de la Independencia (Saragossa), són alguns altres grans carrers comercials espanyols.
“La desocupació a les principals ubicacions super prime continua sent escassa, cosa que genera tensió competitiva quan apareixen espais disponibles, i això es reflecteix en l’increment de les rendes”, explica Robert Travers, director de Retail de Cushman & Wakefield a la regió EMEA. “Fins i tot quan els consumidors han optat per reduir despeses en un moment d’incertesa econòmica, els retailers han estat assegurant o millorant botigues emblemàtiques a mercats clau”, afegeix. Segons l’expert, les botigues físiques “són una part fonamental de la proposta de valor de qualsevol marca; són la materialització física de la marca, fet que és molt difícil d’aconseguir a través del canal digital. És per això que cada vegada trobem més productes disponibles exclusivament a botigues físiques, promovent així experiències autèntiques i reals”.