L’autoritat portuària potencia el desenvolupament de la intermodalitat per guanyar eficiència i sostenibilitat, com ha posat de manifest el seu president, Damià Calvet, en un col·loqui celebrat en la Barcelona New Economy Week, en què ha repassat el pla d’inversions ferroviàries de 600 milions d’euros per als propers vuit anys
El Port de Barcelona es vol consolidar com una peça clau al servei de la indústria i l’economia catalana, com ha posat de manifest el seu president, Damià Calvet, en un repàs del projecte de futur d’aquesta infraestructura que passa per guanyar eficiència i sostenibilitat. Amb aquests objectius, per als propers vuit anys hi ha previst un projecte de desenvolupament i millora de les infraestructures ferroviàries que han de potenciar la intermodalitat del port i que s’eleven a 600 milions d’euros. Uns 400 milions d’euros es destinaran als accessos i d’altres 200 milions d’euros per a una terminal ferroviària, de manera que algunes d’aquestes actuacions està previst que s’iniciïn el primer semestre de 2022.
El president del Port de Barcelona, que ha participat en un col·loqui organitzat en el marc de la Barcelona New Economy Week, juntament amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, ha manifestat que el port s’ha configurat com una gran infraestructura de serveis generadors de riquesa no només dins del seu perímetre —i aquí ha insistit en què els límits físics del port “són els que són i no variaran”— sinó que és una eina indispensable per a tot el hinterland a què serveix.
En aquest sentit, Calvet ha assegurat que l’estratègia passa per reordenar les activitats portuàries dins dels seus límits per guanyar eficiència i sostenibilitat i poder incrementar l’activitat. Ha estat en aquest punt en què ha demanat al Govern central que es creï una oficina tècnica que permeti desenvolupar totes les noves infraestructures ferroviàries del Port de Barcelona des de Catalunya per ser “més eficients, abordar-les més ràpidament i perquè encaixin amb les necessitats del territori”. El president del Port de Barcelona ha celebrat que en els darrers anys la quota modal del ferrocarril hagi pujat del 3% de fa uns anys fins al 16% o 17% actual.
L’estratègia del Port de Barcelona passa per reordenar les activitats i guanyar eficiència i sostenibilitat i poder incrementar l’activitat
Per la seva part, Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, ha destacat el valor econòmic i social de la logística, que ja representa el 14% del Producte Interior Brut (PIB) català i és un clar generador d’ocupació, “també d’alt valor afegit”, ha puntualitzat. Gavín ha insistit en què “si la logística d’un país està desenvolupada i és competitiva, aquell país és també competitiu”.
Per això ha destacat l’estratègia logística de la Generalitat de Catalunya que passa per potenciar també la intermodalitat, a través de Cimalsa (empresa pública que gestiona els centres logístics de Catalunya) i el desenvolupament d’àrea logístiques de grans dimensions que tenen connexió ferroviària. “Això ha de permetre també que puguin tenir connexió amb el Port de Barcelona a través del Corredor del Mediterrani, una peça també clau per a la logística global”, ha dit Gavín.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…