Els viatgers que van passar per l'Aeroport de Barcelona van augmentar gairebé un 20% respecte als de 2022, però encara estan un 5% per sota de les xifres prepandèmiques
L’Aeroport de Barcelona ha tancat 2023 gairebé amb 50 milions de passatgers. En concret, 49.909.544 viatgers van passar per la infraestructura del Prat l’any passat, xifra suposa un augment del 19,9% respecte a l’any anterior. Malgrat aquest augment, encara no s’ha depassat la frontera prepandèmica de 2019.
L’últim any abans de la Covid va representar un rècord històric per a l’aeroport, amb 52,6 milions de passatgers, un 5,3% per sobre de les xifres de 2023. Aquests gairebé 50 milions de viatgers es queden a prop, però també per sota, dels 50,1 milions de 2018, però ja molt per sobre dels 47,2 de l’any anterior.
Tot i que la xifra global de passatgers segueix per sota de les precovid, els últims mesos han estat de rècord per al Prat. Novembre va ser el primer mes en què l’Aeroport de Barcelona va superar xifres de 2019, i el mateix va ocórrer al desembre.
La diferència respecte a xifres prèvies a la pandèmia s’ha anat escurçant durant l’any, amb un novembre i desembre de rècord i per sobre de 2019
Durant l’últim mes de l’any, El Prat va consolidar aquesta recuperació dels nivells previs a la pandèmia, registrant el seu millor desembre de la història, amb 3.872.340 passatgers, un 17,2% més que el 2022 i un 5,6% més que el 2019.
El segon d’Espanya i setè d’Europa
L’Aeroport de Barcelona ha estat el segon de la xarxa d’Aena amb més trànsit de passatgers. El barceloní s’ha situat per darrere del de Madrid, amb 60,2 milions, un 18,9% més que en 2022 i un 2,5% per sota de 2019. El tercer aeroport de la xarxa ha estat el de Palma, que sí ha superat ja les xifres prèvies a la pandèmia. Ho ha fet amb 31,1 milions de viatgers, un 8,9% més que en 2022 i un 4,7% més que en 2019.
A nivell europeu, Barcelona s’ha mantingut per segon any consecutiu com el setè aeroport d’Europa amb més trànsit, amb dades fins a setembre. Així ho conclou l’Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona, elaborat per la Cambra de Comerç de Barcelona i Gestió i Promoció Aeroportuària. Segons l’informe, l’aeroport encara la temporada d’hivern amb 47 destins intercontinentals actius, xifra que representa un 15% més que en la mateixa temporada prèvia a la pandèmia.
En global, seran 84 les empreses que operaran des de la infraestructura barcelonina durant aquesta temporada d’hivern, xifra propera als 103 operadors de l’última temporada abans de l’esclat de la pandèmia. A través d’aquestes empreses, El Prat quedarà connectat amb 179 destins. Entre ells, 103 seran europeus, 29 seran nacionals, i 47 seran intercontinentals. A més, l’aeroport oferirà prop d’11,4 milions de seients, un 12% més que en la mateixa temporada prèvia a la Covid i un 18% més que el passat hivern.
Xifres a l’alça
Segons les dades d’Aena, el 99,8% dels 49,9 milions de passatgers que va registrar El Prat el 2023 van ser viatgers de vols comercials, amb 36,18 milions d’àmbit internacional, un 23% més respecte a 2022. L’aeroport també va registrar un augment en els passatgers de vols nacionals, que van créixer en un 12,4%, fins als 13,6 milions de passatgers.
Barcelona encara la temporada d’hivern amb 47 destins intercontinentals actius, un 15% més que en la mateixa temporada prèvia a la pandèmia
Les xifres a l’alça són una constant en les estadístiques aeroportuàries del Prat: també es van incrementar el nombre de vols, en un 12,5% i fins als 318.957, operacions que es van quedar un 7,4% per sota de les de 2019. Tal com ha succeït amb els passatgers, la diferència respecte a les xifres prepandèmiques s’ha anat escurçant al llarg de 2023. Tan és així, que el nombre de moviments de desembre va superar els del mateix mes de 2019, amb un 3,5% més.
Pel que fa a les mercaderies, l’aeroport barceloní va transportar 156.485 tones el 2023, un 0,6% més respecte a 2022, quan ja va registrar un notable increment enfront de l’any anterior. La xifra el situa com el segon aeroport en transport de mercaderies en 2023, per darrere també de Barajas i per davant de Saragossa, amb el qual es disputa en ocasions aquest segon lloc. Barcelona ha aconseguit la segona posició en el podi encara que la dada és un 11,5% inferior a la de 2019.
Aquestes xifres s’emmarquen en un any en el qual els aeroports de la xarxa d’Aena han tancat amb un rècord històric de passatgers, superant també les xifres prèvies a la Covid. El president d’Aena, Maurici Lucena, ha qualificat aquestes dades de “fonamentals per al desenvolupament econòmic i social”. En concret, el conjunt d’infraestructures de la xarxa van sumar 283 milions de viatgers, un 16% més que l’any anterior i un 2,9% més que el 2019. Una recuperació en la qual l’Aeroport de Barcelona encara no ha aconseguit traspassar la línia prepandèmica, però en la qual va trepitjant-li els talons.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…