Costa Food Group, empresa propietària de Casademont, ha fet un nou pas en la seva estratègia per crear un dels líders espanyols del sector carni. La companyia familiar amb seu a Fraga (Osca) ha anunciat la compra de Roler, una companyia de Terrassa (Barcelona) que lidera el mercat de la producció d’hamburgueses de venda en cadenes de supermercats.
Amb una facturació de 85 milions d’euros, Roler pertanyia fins ara als germans San José, segona generació d’una família que va iniciar el seu camí empresarial amb l’obertura d’una carnisseria l’any 1976. El fundador, Fausto San José, va tenir la visió d’apostar per la venda de productes carnis a les cadenes de supermercats, posicionant-se amb el temps com un proveïdor clau d’elaborats com hamburgueses, salsitxes o carn picada. Per fer aquest salt de la carnisseria tradicional al supermercat, San José es va aliar al grup francès Arcadie, encara que a l’any 1998 la família es va fer amb el 100% de l’empresa i va iniciar un important pla de creixement liderat pels fills del fundador, Fausto i Joan Carles San José.
Roler va donar un cop d’efecte comercial el 2006 en fer-se amb la llicència per fabricar hamburgueses amb les cares dels personatges de Walt Disney. Aquest mateix any, la companyia va duplicar les seves instal·lacions productives en construir una fàbrica a Peraleda de la Mata (Càceres), cosa que li permetia optimitzar la seva logística i poder abastir amb rapidesa a totes les cadenes de supermercats des de les seves instal·lacions de Terrassa i d’Extremadura. Roler dóna feina a 500 treballadors i des de 2013 té al cuiner Carlos Argiñano com a ambaixador de la seva marca.
“La integració de Roler augmenta la nostra oferta actual de productes amb el seu ampli assortiment en la gamma del elaborats frescos. Suposa un pas important que ens impulsa a seguir creixent, ja que es tracta d’una de les empreses més punteres i innovadores del nostre sector. Aquest moviment ens permet reforçar la nostra aposta per estar més a prop del consumidor final”, ha afirmat Jorge Costa, president i propietari de Costa Food Group.
Amb més de 4.500 empleats i una facturació que aquest any aspira a assolir els 1.750 milions d’euros, Costa és un grup verticalitzat que controla tota la cadena de valor, de la granja al plat. Així, l’empresa aragonesa té més de 600 granges de porcs en integració, fàbriques de pinsos i diversos escorxadors i empreses d’elaborats carnis.
En l’última dècada l’empresa ha protagonitzat múltiples adquisicions per accelerar el seu creixement. Catalunya ha estat el mercat prioritari i on més oportunitats ha trobat per comprar empreses càrnies. Així, l’adquisició de Roler se suma a la compra dels actius de Casademont i de l’antiga empresa càrnia Toni Josep, cosa que li va permetre disposar d’un escorxador i sala d’especejament a Vic (Barcelona), que es va completar amb la incorporació de càrnies Solà. Fora de Catalunya, el grup ha crescut amb les compres d’Industrias Cárnicas Villar, Embutidos La Nuncia i el 50% del Grup Aviserrano.