Good News Barcelona

El sector turístic pacta a Barcelona vetllar per les persones, el planeta i la prosperitat

La cimera mundial Future of Tourism World Summit ha conclòs amb la declaració Barcelona Call-to-Action for the Future of Tourism, un document internacional subscrit pel conjunt del sector turístic que es compromet a treballar per a les persones, el planeta i la prosperitat i avançar cap a un nou model de turisme més innovador, ètic i sostenible

El sector turístic internacional, reunit aquesta setmana a Barcelona, ​​ha subscrit el manifest Barcelona Call-to-Action per a la Future of Tourism que serà una de les eines per afrontar el futur després de la covid-19. El document planteja un conjunt d’actuacions amb el focus posat a les persones, el planeta i la prosperitat i parteix de la necessitat d’avançar com a activitat econòmica cap a un nou model de turisme més innovador, ètic i sostenible.

La declaració recull les conclusions derivades dels debats que durant els dos darrers dies s’han plantejat en el marc de la cimera mundial Future of Tourism World Summit, organitzada per la Fundació Advanced Leadership, la Fundació INCYDE de les Cambres de Comerç Espanyoles, que presideix José Luis Bonet, i l’Organització Mundial del Turisme (OMT), que s’ha desenvolupat a la Casa Llotja de Mar de Barcelona.

Barcelona Call-to-Action for the Future of Tourism assumeix la recuperació després de la pandèmia del coronavirus com “el desafiament més gran” de la història del sector del turisme, i incideix en què el creixement ha de basar-se en la inclusió i la responsabilitat. Per això, determina que el turisme ha de parar atenció a les necessitats de les comunitats i proporcionar feina decent, preservar les cultures, assumir les seves responsabilitats en matèria de preservació del medi ambient i ser, en definitiva, un pilar fonamental del creixement econòmic i el benestar, un dels majors ocupadors del món i un generador important d’oportunitats i empoderament.

Amb la vista posada a les persones, al planeta i la prosperitat, més d’un centenar de ponents internacionals han elaborat un decàleg de mesures que consideren imprescindibles perquè el turisme pugui abordar el futur més immediat. Es tracta d’aspectes com el suport a les empreses per superar la crisi de la covid-19, promoure polítiques i estratègies turístiques que garanteixin l’ús sostenible dels recursos i aprofundir en la implicació del sector a l’hora d’abordar-ne els efectes en termes d’habitatge, utilització de l’espai públic, qualitat de l’ocupació i salaris, exclusió social, segregació, problemes ambientals o saturació d’infraestructures.

També proposen impulsar iniciatives que promoguin el progrés, la integració regional i la cohesió social i estimulin el compromís de les empreses amb el planeta, els llocs i les persones, siguin ciutadans, visitants o treballadors. La sostenibilitat és un altre dels eixos on aprofundir mitjançant, entre altres mesures, la digitalització del turisme, l’aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació i l’aplicació de programes intel·ligents per a les destinacions, que generin valor i impulsin la sostenibilitat. Altres àrees d’innovació demanen millorar la formació, l’educació, el coneixement i la investigació.

La digitalització, el finançament o la formació són altres objectius

Entre les conclusions més globals: fomentar la col·laboració entre països impulsant un mecanisme de cooperació internacional per preparar-se davant de crisis i gestionar-les, de manera que s’apuntali la resiliència del sector i se’n redueixi la vulnerabilitat a futures situacions de crisi.

El manifest s’ha fet públic aquest dimecres a Barcelona amb la presència del secretari general de l’Organització Mundial del Turisme (OMT) de les Nacions Unides, Zurab Pololikashvili, qui ha instat a “construir un lideratge més sostenible” i a apostar per “vies de finançament segures” i garantir la col·laboració entre governs i el sector privat.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024