El més important no és tenir la cistella a casa en 15 minuts, sinó pagar-ne un preu com més ajustat possible i per a productes de qualitat. Aquesta és la filosofia amb què Borja Solé, Ruben Vilar i Carlos Costa van fundar el supermercat online Buo, el 2021. Prefereixen un client que faci una compra pausada, amb previsió, que prioritzi el preu i la qualitat per davant de tot i fer l’entrega entre dos i tres dies per aconseguir el millor preu possible. “Eliminem tots els intermediaris innecessaris de la cadena de producció i suprimim les principals friccions que tenia fins ara la compra online: preus més alts, costos d’enviament i comandes mínimes”, exposa Borja Solé, cofundador de Buo.
Per això, la plataforma dóna peu a crear grups de compra entre els usuaris perquè unifiquin comandes i demanin productes a preus més ajustats. “Buo reuneix els seus clients en grups –que poden ser d’un mínim de dos compradors–, cosa que els permet tenir un poder de negociació més gran a l’hora de negociar els preus amb els proveïdors i aconseguir preus finals de mitjana un 30% més barats”, expliquen els responsables del projecte.
Implantada a l’àrea metropolitana de Barcelona, la companyia acaba de tancar una ronda de finançament de dos milions d’euros per afrontar el creixement, inicialment amb l’obertura del servei a Madrid, el juliol vinent. A més, recentment ha tancat un acord operacional a llarg termini amb Glovo, que no només els aportarà sinergies logístiques, sinó també coneixement estratègic en matèria d’expansió i mercats i els permetrà créixer més ràpid com a companyia.
A la ronda de finançament hi han participat el fons Mangrove Capital Partners (amb participades com Wix, Skype o Wallapop, entre d’altres) i inversors com Didac Lee, Óscar Pierre, Inés Urés o Roger Solé. El nou soci de Buo, el fons Mangrove, entén la inversió com un pas en l’estratègia del foment del social e-commerce, “una tendència en auge a Europa”, segons Yannick Oswald, soci de Mangrove, i per això “aquest és el millor moment possible per a una empresa com Buo, que ofereix una proposta de valor clara en un context en què la inflació domina la nostra vida quotidiana”.
El model de negoci de Buo també trenca esquemes en el lliurament: els enviaments no es fan a casa dels clients, sinó que van a punts de recollida que s’ubiquen a cinc minuts com a màxim de les cases dels usuaris i el lliurament no és immediat. En paraules dels fundadors: “Tenim més de 50 punts de recollida per tota la ciutat perquè els usuaris puguin recollir la compra de forma gratuïta a cinc minuts de casa seva”. Gràcies a això i a l’eliminació dels intermediaris dins de la cadena, Buo aconsegueix uns preus finals inferiors als de les grans cadenes de supermercats.