Una de les frases que més s'està repetint als cinc escenaris de la Barcelona New Economy Week (BNEW) és que "tota crisi presenta oportunitats" que s'han de saber trobar i aprofitar. I, això és, precisament, el que va fer el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) quan es va proposar organitzar l'esdeveniment en plena pandèmia. El repte: com fer una gran reunió empresarial amb més de deu mil assistents de forma digital?
[dropcap letter=”D”]
urant aquests dies més de 350 ponents han portat a Barcelona les seves solucions per a fer front a la crisi de la Covid-19 en àrees com la logística, el comerç electrònic, el sector immobiliari, la indústria digital i les noves zones econòmiques. Tot i això, un esdeveniment sempre va més enllà de les xerrades o les taules rodones i el networking i les activitats paral·leles juguen sempre un paper fonamental en l’èxit de qualsevol trobada empresarial.
El BNEW es va proposar traslladar aquest contacte humà a una plataforma digital a través d’una zona de networking que pogués ajudar als assistents a forjar relacions i possibles col·laboracions. Per això, la potent plataforma digital, desenvolupada per la consultoria tecnològica SIRT, té un àrea on els usuaris poden posar-se en contacte, a través d’un xat i videotrucades, amb els assistents que més els interessin.
D’aquesta manera, amb l’ús de la Intel·ligència Artificial, es creuen totes les dades de tots els registrats per a proposar els contactes més adequats i unir així l’oferta amb la demanda. Amb més de vint mil interaccions durant els primers dies de l’esdeveniment, aquesta “innovadora” manera de fer networking s’està convertint en un dels grans atractius del BNEW. La directora general del CZFB, Blanca Sorigué, ha qualificat aquest espai de “tremendament útil”, assegurant que està donant peu a incomptables “oportunitats de negoci globals” entre participants de més de 100 països d’arreu del món.
Els assistents també poden entrar al BVILLAGE, una àgora virtual que pretén ser un punt de trobada per a desenvolupar nous projectes. Així, 128 empreses i 52 startups nacionals i internacionals ocupen aquest “espai de futur” per a conèixer-se, compartir idees i generar noves oportunitats de negoci. Durant aquests dies, a través d’un calendari automatitzat, assistents i empreses estan concertant reunions virtuals que els ajudin a compartir sinergies.
Un dels objectius del BNEW és també situar a Barcelona com a ciutat puntera en el desenvolupament de la nova economia i les tendències de futur. Amb l’objectiu de traslladar el sabor mediterrani de la urb, l’esdeveniment compta també amb un canal específic per seguir un ampli programa d’activitats culturals i gastronòmiques. Així, l’auditori de la Casa Seat, s’ha convertit aquests dies en una gran sala de concerts per la que passen artistes com Gwen Perry o la catalana Judit Nedderman.
A més, dins de la mateixa Casa Seat, el restaurant Ametller Origen Mercat d’Autors amb el Mercat de la Boquería acull diferents showcookings de la mà de reconeguts professionals de la ciutat, com el perniler Enrique Tomás o el pastisser Christian Escribà.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…