Les bicicletes elèctriques han canviat el funcionament d'esports tan tradicionals com el ciclisme i ara aquesta empresa emergent nascuda a Barcelona tracta d'innovar en el món de la nàutica amb un propulsor elèctric per a taules de pàdel surf i caiacs
La implementació de sistemes de propulsió elèctrics en el món de l’esport és una constant que ha agafat impuls en els últims anys com mai abans ho havia fet. L’exemple més evident el trobem en el món del ciclisme, on les bicicletes elèctriques estan guanyant protagonisme amb passes de gegant. Els esports aquàtics no anaven a ser menys i Electric Sea, una startup nascuda a Barcelona, ha creat un propulsor elèctric per a taules de pàdel surf i caiacs.
Tot va començar fa més de set anys quan Iñigo Barrón i Fran Martín, que llavors treballaven en el món de la consultoria tecnològica, van començar a desenvolupar alguns projectes centrats en sistemes de propulsió per modernitzar el sector nàutic. Inicialment, van crear embarcacions petites amb sistemes de propulsió elèctrics, però s’han acabat centrant en la tecnologia que hi ha darrere d’aquests sistemes de propulsió elèctrics, deixant de banda les embarcacions.
El producte que han desenvolupat i que esperen poder començar a comercialitzar aquest estiu és un petit propulsor elèctric portàtil que s’acobla a petites embarcacions com caiacs o taules de paddle surf. Aquesta nova tecnologia complementa l’esportista mentre rema o navega, però també quan torna a terra o recorre petites distàncies. El propulsor porta bateries recarregables i que es poden extreure, té una autonomia de fins a dues hores i pesa menys de tres quilos. Funciona amb un comandament a distància amb el qual es pot regular la velocitat, permetent fins a tres velocitats. Ara bé, és una ajuda i l’esforç per moure’s a l’aigua continua recaient en l’esportista.
Una altra de les aplicacions que els creadors pretenen donar-li està enfocada al salvament marítim. El propulsor pot resultar de gran ajuda en tasques complexes de rescat i, segons explica el cofundador i director comercial d’Electric Sea, Fran Martín, estan en converses per poder implementar-ho en aquest sector en un futur. També estan buscant distribuïdors europeus, ja que prefereixen centrar els seus esforços en la creació, desenvolupament i producció, i no tant en la venda.
“Tenim tot preparat per començar a fabricar i acoblar”, exposa Martín. Les cel·les de les bateries del propulsor es fan a la Xina o Corea, i es muntaran a Rubí. L’electrònica es desenvoluparà a L’Hospitalet de Llobregat; la enginyeria, a El Papiol, i la injecció del plàstic de l’aparell, a Sabadell.
El preu de venda serà d’aproximadament 1.800 euros i inclourà tots els components necessaris per al seu ús. Segons remarquen els seus creadors, no és un producte que pretengui entrar en el mateix mercat que les taules de surf motoritzades de gran potència o els fly boards, una joguina aquàtica que permet elevar-se per sobre de l’aigua i s’ha posat molt de moda.
Electric Sea ha començat a funcionar gràcies al finançament aportat pels dos fundadors i tres socis més, amb un total de 500.000 euros. Amb aquests recursos, han desenvolupat el producte i preparat la seva estratègia de comercialització.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…