La multinacional noruega Element Logic, especialitzada en l’automatització i robotització de magatzems, ha anunciat que obrirà una nova seu a Barcelona per entrar en el mercat ibèric. La posada en marxa de la sucursal està liderada per Albert Vidal, responsable d’Element Logic a Espanya.
En un moment en què el comerç en línia es troba en plena expansió i en què les grans ciutats i àrees metropolitanes cada vegada disposen de menys sòl per a grans magatzems, les solucions automatitzades sembla que s’obren pas a un ritme accelerat. Element Logic arriba a Espanya després de tancar 2020 amb una facturació superior als 100 milions d’euros, el seu màxim històric.
L’empresa es presenta com un proveïdor integral de solucions de magatzematge automatitzat i treballa amb el sistema AutoScore. Un sistema de magatzematge cúbic que funciona amb un conjunt de robots i una estructura d’alumini en forma de quadrícula que conté diferents cubetes on s’emmagatzemen els productes.
Els robots desplacen les cubetes fins als llocs de selecció dels empleats i les mouen sense la necessitat de cap esforç humà. El sistema detecta quins són els productes que es requereixen més sovint i els situa en la part superior de l’estructura per poder arribar-hi més ràpidament.
“Estem molt orgullosos d’anunciar l’obertura de la nostra oficina a Espanya i amb l’experiència de l’Albert de més de 20 anys a Espanya i Alemanya en empreses tecnològiques del sector industrial i logístic, estem convençuts que aconseguirem un sòlid desenvolupament i el creixement que necessitem”, assegura el conseller delegat d’Element Logic, Dag-Adler Blakseth.
Un dels grans avantatges d’aquest sistema és la seva escalabilitat: les empreses poden ampliar la seva capacitat d’emmagatzematge i el nombre de robots a mesura que les característiques del seu negoci ho requereixen, sense haver d’interrompre la seva activitat.
L’auge del comerç electrònic en els últims anys ha creat la necessitat en molts negocis de millorar els seus sistemes de magatzematge i augmentar la seva capacitat sense requerir molt de sòl addicional.
“Es tracta, sobretot, d’empreses d’equipament esportiu, electrònica, farmàcia, cosmètica o moda, que han tingut pics de demanda en les que han venut en una setmana el que l’any anterior venien en diversos mesos. Per mantenir un alt nivell de servei al client, aquests creixements requereixen una logística eficient i lliure d’errors”, comenta el responsable d’Element Logic a Espanya, Albert Vidal.