El 2017 va ser un bon any per a la indústria dels parcs temàtics. Al llarg del darrer any, un total de 243,9 milions de persones van acudir a algun dels 25 parcs d’atraccions més visitats del món, el que va suposar un augment del 4,7% respecte el 2016, segons l’informe anual “Theme Index – Museum Index“de 2017 publicat per la Themed Entertainment Association (TEA) i AECOM.
El parc d’atraccions més visitat durant l’any 2017 va ser el Magic Kingdom a World Disney World, a la localitat de Buena Vista de Florida (Estats Units), amb 20,45 milions de visitants, un 0,3% més que el 2016. El segon lloc en el rànquing va ser per Disneyland, el tradicional parc californià de Disney situat a Anaheim, que va rebre la visita de 18,3 milions de persones, un 2% més que l’any anterior.
Els tres següents parcs temàtics en el rànquing es troben al Japó: Tokyo Disneyland (16,6 milions), Universal Studios Japan, a la ciutat d’Osaka (14,9 milions) i Tokyo Disneysea (13,5 milions).
El grup Walt Disney Attractions, gran dominador del rànquing mundial, va aconseguir superar per primera vegada la xifra dels 150 milions de visitants al llarg del 2017 en el conjunt dels seus parcs. 8 dels parcs de Disney es troben entre els 10 més visitats del món (12 entre els primers 25).
El segon grup mundial per volum de visitants va ser el britànic Merlin Entertainments, propietari de 124 atraccions a tot el món, entre elles Legoland, que va atraure 66 milions de persones, mentre que la tercera posició com a grup la va ocupar Universal Parks and Resorts amb 49,5 milions de visitants. Dos dels parcs d’Universal van aconseguir situar-se entre els deu més visitats del món el 2017.
El parc temàtic espanyol més popular a 2017 va ser el de Port Aventura a Salou, que va arribar als 3,65 milions de visitants, un 1,4% més que el 2016. Port Aventura es va situar en el sisè lloc entre els parcs europeus. L’altre parc d’atraccions que apareix en el rànquing dels 20 primers d’Europa és el Parc Warner de Madrid: va ocupar el lloc 16 amb 1,84 milions de visitants, un 2,2% més que l’any anterior.
A continuació s’ofereix l’enllaç a la pàgina web oficial de cada parc:
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…