L'establiment d'objectes religiosos de la família Fàbregues, expropietària de la llibreria La Formiga d'Or, ha aconseguit que en un sol any Internet ja generi el 15% del negoci. Els seus objectes de culte viatgen fins a Singapur, els EUA, Irlanda i Llatinoamèrica
Situada en una de les capelles gòtiques del claustre de la Catedral i en un lloc de pas obligat dels visitants i feligresos que surten del temple, la botiga d’articles religiosos que regenta la família Fàbregues, ex propietària de la llibreria La Formiga d’Or, semblava que tenia els dies comptats pels estralls econòmics i la davallada del turisme que va provocar la pandèmia del coronavirus.
Però la creixent demanda d’articles religiosos a la qual han respost amb l’inici de la venda online i la seva estrena a les xarxes socials ha fet que, en poc més d’un any, s’hagi revertit la situació d’un negoci que proporciona feina a quatre treballadors. Amb més de 1.500 comandes durant 2021, la venda per Internet ja suposa el 15% de totes les comandes. Les vendes de l’any passat respecte el 2020 han pujat un 40% i estan al 60% del que es va facturar el 2019, xifra que esperen igualar o superar enguany, “sempre que no tornin les restriccions sanitàries”, adverteix Bernat Fàbregues, que regenta la botiga amb Íngrid Pi.
Per a aquest any, seguiran apostant per la digitalització —fins ara hi han invertit uns 10.000 euros— i la difusió per les xarxes socials, alhora que confien que la lenta recuperació del turisme ompli de nou la Catedral de visitants, amb o sense creences religioses, i les vendes físiques a l’establiment creixin també.
L’experiència de la botiga de la Catedral és una mostra més de com la digitalització del comerç és ja obligada: “Després d’un 2020 pràcticament en blanc, vam veure clar que era l’única sortida a la situació i que calia apostar-hi de valent i vam fer un esforç terrible per fotografiar, un a un, prop de 3.000 articles, per pujar-los a la nostra pàgina web”, subratlla Fàbregues.
Una feina que no ha estat en va perquè ha servit també per donar visibilitat internacional a la botiga, de manera que diàriament reben comandes de diferents punts del planeta, “de Singapur a Irlanda passant pels Estats Units i Llatinoamèrica”. També des de diferents llocs d’Espanya, un dels seus mercats principals, sobretot d’Andalusia, Madrid i les comunitats del nord d’Espanya.
Bernat Fàbregues exposa que la incertesa que ha provocat la pandèmia a nivell mundial ha despertat i intensificat les devocions en moltes persones que busquen una sortida religiosa davant de les situacions difícils que planteja la vida. Els objectes de devoció, com estampes, sants i rosaris, “tenen un valor especial” per a moltes persones d’arreu, i d’altres articles “costen de localitzar o no es troben enlloc més”, diuen. De fet, actualment, a Barcelona són molt poques les botigues que venen articles religiosos. Pot ser es podrien comptar amb els dits d’una mà.
L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…
El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable
El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…
El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…
La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…
La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…