L’escola de negocis IESE de la Universitat de Navarra ofereix el sisè millor MBA del món i el millor d’Europa segons el rànquing anual corresponent a 2018 publicat recentment per la revista The Economist.
Les cinc primeres posicions d’aquest rànquing internacional sobre escoles de negoci les ocupen universitats dels Estats Units. La líder enguany és la Booth School of Business de la University of Chicago, seguida per la Kellogg School of Management de la Northwestern University i la Harvard Business School. En quart lloc se situa la Wharton School de la University of Pennsylvania, mentre que la cinquena posició és per a la Graduate School of Business de la Stanford University.
Entre els 20 primers programes MBA del món hi ha tres europeus. A més de l’IESE, en el lloc 13è apareix la HEC School of Management de París, en el 18è, el MBA de la Warwick Business School britànica i al 19è l’INSEAD francès.
Tres escoles de negoci espanyoles apareixen al rànquing dels 100 millors MBA del món. Es tracta d’ESADE (en el lloc número 46), l’IE (63) i EADA (100).
L’estudi sobre els millors programes MBA del món de The Economist ofereix informació sobre el nou salari mitjà que obtenen els graduats en acabar el programa i el percentatge d’augment que suposa sobre el sou que tenien abans de cursar-lo. També indica el percentatge de graduats que han trobat feina al cap de tres mesos.
Altres dades comparatives que ofereix el rànquing de The Economist són el cost del MBA i la seva durada en mesos. En 16 dels 20 primers programes del rànquing, el preu està per sobre dels 100.000 dòlars. Addicionalment, s’indiquen els anys mitjans d’experiència laboral dels estudiants que cursen el MBA.
El rànquing està basat en enquestes realitzades a alumnes actuals i graduats dels programes MBA, en les dades que faciliten les escoles i en els resultats que s’han obtingut en edicions anteriors de l’estudi. The Economist té en compte aspectes relacionats amb la generació de noves oportunitats professionals, el desenvolupament personal i l’experiència educativa, la millora de salaris i el potencial de la xarxa de contactes (networking).