El film de Rodrigo Cortés és una obra mestra que no ha estat considerada pels Goya, per la qual cosa aquests premis són unes ulleres correctores que també fan justícia a la pel·lícula estrangera Quo vadis Aida, de la bosnia Jasmila Zbanic
Els Premis Sant Jordi de Cinematografia, que entrega Radio Nacional de España (RNE) en la seva seixanta-sisena edició, han introduit aquest any alguna petita variació en la composició del jurat i han tingut una gran intuïció fílmica en la composició del seu palmarès. Pocs dies abans que els grans premis del cinema espanyol, els Goya, s’entreguin, els Sant Jordi vénen a ser com unes ulleres correctores dignes de mirar a través dels seus vidres: el guardó a la millor pel·lícula espanyola de 2021 s’ha atorgat a El amor en su lugar, de Rodrigo Cortés, una obra mestra que no ha estat vista o considerada pels acadèmics del cinema espanyol, que ja la veuran i valoraran quan arribi el moment, segurament un altre any.
I el jurat dels Sant Jordi, format per crítics catalans i per professionals de RTVE, ha fet també un altre exercici de clarividència a l’hora d’adjudicar els premis al millor actor i a la millor actriu. Per una banda, ha vist i premiat allò que era menys fàcil, allò que s’havia de buscar, és a dir, la interpretació de Tamara Casellas, impressionant en el seu paper a la pel·lícula Ama, de Júlia de Paz Solvas. En paral·lel, el jurat no ha deixat de veure i valorar allò que era evident, fàcil i irrebatible: que Javier Bardem —guanyi l’Oscar, el Goya o el que sigui— fa un treball a El buen patrón que converteix en absurda qualsevol creativitat per intentar trobar una altra interpretació que estigui a la seva alçada, tal com, ridículament, va passar en l’última edició del Festival de Sant Sebastià, que li va robar el premi per uns motius que fins i tot fa vergonya recordar.
El premi a la millor òpera prima, o al millor director novell, s’ha atorgat a Tres, una pel·lícula enginyosa, intrigant i emocionant de Juanjo Giménez.
Els Sant Jordi també arriben al cinema estranger i, en aquest apartat, el títol que ha resultat guanyador és Quo vadis Aida, de la bòsnia Jasmila Zbanic, una història tremenda d’un camp de refugiats de Srebrenica que s’ha endut els millors premis reservats pel cinema europeu: millor pel·lícula, direcció i actriu. Però no la busquin, tampoc, a la gala dels Goya, ja la veuran allà qualsevol altre any. Com a millor actor s’ha escollit a Benedict Cumberbacht, per El poder del perro, i com a millor actriu a la potent i meravellosa Ariana DeBose, per West Side Story.
Aquests premis Sant Jordi al millor cinema del passat any es lliuraran a una gala que se celebrarà el pròxim dia 26 d’abril.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…