L’empresa emergent danesa d’impuls de l’ecosistema del vehicle elèctric Monta ha escollit Barcelona per instal·lar el seu hub europeu, i preveu arribar a tenir a la capital catalana una plantilla amb 80 persones l’any vinent. La companyia, fundada el 2020, és una plataforma operativa que ofereix a conductors, empreses, ciutats i xarxes elèctriques una solució de software integrada i que està valorada en uns 155 milions d’euros. Monta ha explicat en un comunicat que ha escollit Barcelona perquè és un “lloc de referència per al sector tecnològic europeu” i una ciutat “única” per a contractar “empleats d’alt nivell procedents de diferents països, ja siguin del sector de vendes, atenció al client o comunicació”.
Actualment, el centre de Barcelona ja compta amb 14 persones que treballen en atenció al client, representants de desenvolupament de vendes i el departament comercial. “L’objectiu és convertir-nos en un actor principal en el desenvolupament de l’ecosistema de mobilitat elèctrica a Espanya, en particular a través de les nostres solucions per gestionar punts de recàrrega i facilitar la recàrrega de vehicles elèctrics”, ha explicat Daniel Schwedhelm, director de Vendes a Empreses de Monta a Espanya, informa ACN.
L’startup danesa ofereix una plataforma de recàrrega de vehicles elèctrics tot en un que simplifica i agilitza el desplegament, ús i gestió de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, així com diferents serveis. Monta té més de 180.000 usuaris, 660 socis i més de 130.000 punts de recàrrega comercials. La plataforma també permet als seus usuaris accedir a més de 500.000 punts de recàrrega públics, dels quals 4.900 són a Espanya. L’empresa està present a nou països europeus: Dinamarca, França, Suècia, Noruega, el Regne Unit, Irlanda, Alemanya, Àustria i Països Baixos.
Segons el conseller delegat i cofundador de Monta, Casper Rasmussen, a l’Estat espanyol encara hi ha un “enorme potencial” per desplegar el vehicle elèctric. “Creiem que la falta de disponibilitat no ha d’impedir a la gent crear un planeta més sostenible i sa. Per això el nostre objectiu és digitalitzar per complet l’ecosistema dels vehicles elèctrics per fer front als reptes immediats del sector”, ha afegit Rasmussen. Monta aspira a convertir-se en “líder del mercat” l’any 2025.
La plataforma permet simplificar i agilitzar el desplegament, ús i gestió de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, amb serveis per les empreses, els operadors de punts de càrrega, o el conductors particulars. Rasmussen explica que davant dels “obstacles” per trobar estacions de recàrrega que tenen encara molts conductors, Monta vol “solucionar aquest problema a llarg termini” reunint els diversos actors en una sola plataforma, disponible a iOS i Android.
Amb una plantilla de 200 treballadors i recentment certificada com a B-Corp, Monta ha aconseguit aixecar 50 milions d’euros en diferents rondes de finançament. L’última, tancada a finals de 2022, va valorar la startup en 155 milions d’euros. Entre els seus inversors figuren Creandum, Pale Blue, Dot, byFounders, Headline, AENU i Energize.