Good News Barcelona

L’empresa que produeix les llibretes Oxford inverteix 4,5 milions a Flaçà

Hamelin Brands Iberica passarà a tenir una capacitat anual per fabricar 30 milions de quaderns

Les acolorides llibretes d’espiral de la marca Oxford es fabriquen a Flaçà (Gironès). Les produeix la que va ser Enri 2000, empresa catalana del grup Torraspapel. Fundada el 1939, va crear la marca de papereria Enri i es va integrar en el grup francès Hamelin Brands a partir de 1993. Sota aquest paraigua, la companyia va passar a centralitzar la producció d’aquest tipus de llibretes d’Oxford per a Hamelin Brands, convertint-se en la fàbrica més gran que té el grup especialitzada en aquest producte, per davant de les de França, Alemanya i Polònia.

Després d’una inversió de 4,5 milions d’euros —en un principi, s’havien previst 3 milions d’euros—, la planta de Flaçà passarà a poder fabricar set milions de quaderns més, arribant a una capacitat anual de 30 milions de quaderns de cara a l’any que ve. La inversió executada també permetrà ampliar les oficines de Hamelin Brands Iberica a la localitat gironina, així com la capacitat d’expedició i estoc, una part essencial en la seva cadena de producció, tenint en compte que es tracta d’un sector molt estacional. En total, la seu de la companyia passarà a tenir uns 25.000 metres quadrats. També s’ampliarà la plantilla, passant dels 120 treballadors actuals als 140 el 2023.

Per a Hamelin Brands Iberica, Oxford representa el 80% del negoci. En segon lloc, i a molta distància, amb el 10%, se situa la històrica marca Enri. El 10% restant correspon a productes que la companyia fabrica per a tercers. L’any passat, va facturar gairebé 40 milions d’euros, la xifra més alta de la seva història. Segons explica el director general, Josep Buixeda, tornarà a marcar un rècord d’ingressos aquest 2022, acostant-se als 50 milions d’euros.

El creixement que està registrant l’empresa s’acompanya d’una expansió internacional. A més d’Espanya i Portugal, Hamelin Brands Iberica exporta les seves llibretes a països com França, Itàlia, Alemanya, Països Baixos, el Regne Unit, els Estats Units i el Canadà. Recentment, ha arribat a Mèxic, aconseguint una facturació en exportació de 14 milions d’euros, un 70% més que fa un any. Buixeda assenyala que el següent pas continuarà a Amèrica Llatina, posant el focus en grans països com el Brasil, Colòmbia, el Perú i Xile, sigui amb adquisicions d’altres companyies o passant a exportar directament el producte.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024