Catalunya es consolida com un dels centres neuràlgics de la cosmètica professional a escala mundial, amb 71 companyies que donen feina directa a 2.198 treballadors i facturen prop de 500 milions d'euros. Analitzem el secret de l'èxit de cinc empreses que despunten dins i fora de les nostres fronteres.
Catalunya s’ha guanyat un lloc d’honor al mercat internacional de la cosmètica. Un sector que en l’àmbit nacional mou 8.200 milions d’euros (amb un creixement anual del +7,8% el 2021) i on Catalunya despunta amb una facturació de 5.266 milions d’euros. Quantitat que engloba perfums, dermocosmètica i cosmètica professional.
Aquest últim sector factura 484 milions d’euros, té reconeixement internacional i dóna feina a 2.198 treballadors, segons informació proporcionada per Beauty Cluster. A més, un informe de la Asociación Nacional de Perfumería y Cosmética (Stanpa) afirma que la indústria cosmètica genera a Catalunya al voltant de 15.000 llocs de treball directes i més de 50.000 d’indirectes (entre salons de perruqueria, centres de bellesa, farmàcies, comerç, disseny, comunicació, etc).
En termes de consum, concentra el 16% total del sector, fet que suposa que els catalans inverteixen més de mil milions d’euros en productes de perfumeria i cosmètica a l’any. Espanya és al top 10 com a exportador mundial de productes de bellesa i ocupa el segon lloc en perfums. I és que les exportacions d’aquest sector van arribar, el 2021, als 5.384 milions d’euros, cosa que les situa per sobre de sectors tan emblemàtics com el vi, el calçat o el preuat oli d’oliva. Analitzem el secret de l’èxit nacional i internacional de les cinc empreses de cosmètica professional catalanes més capdavanteres.
MONTIBELLO
Experience Beauty
Montibello és una de les marques de cosmètica professional global líder del mercat. Des de fa 55 anys aquesta empresa amb seu al Prat de Llobregat fabrica productes de venda exclusiva a salons de perruqueria i estètica.
Entre els seus principals valors hi ha el ferm compromís amb el sector de la bellesa professional unit a la recerca constant de nous avenços tecnològics que aportin innovació, resultats, sensorialitat i benestar a les persones.
Tal com assegura Enric Aliberch, director general, “treballem per empoderar els professionals amb productes de cura holístics dissenyats per crear una nova i millorada dimensió de bellesa i benestar”.
En línia amb el seu compromís amb la cura del planeta, Montibello aposta per formulacions amb ingredients naturals i biodegradables, incorpora envasos reciclables i sostenibles, redissenya els seus processos productius perquè siguin més respectuosos amb l’entorn i utilitza energies renovables a les seves instal·lacions per minimitzar l’impacte ambiental. A més, totes les seves innovacions es basen en la química neta o clean beauty, amb fórmules naturals lliures de tòxics.
Dades clau
NATURA BISSÉ Barcelona
Cada pell té la seva pròpia veu, la seva pròpia expressió, la seva vida
Fundada a Barcelona el 1979, és un referent en innovació al sector de la cosmètica de luxe. L’experiència de les seves esteticistes professionals ha permès a Natura Bissé obtenir “un coneixement profund i comprendre que cada pell és única i té la seva pròpia veu” assenyalen portaveus de l’empresa. Amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats particulars de cada client, la firma desenvolupa productes i experiències de bellesa els resultats dels quals formen part del seu èxit mundial.
Aquesta recerca constant de l’excel·lència ha portat Natura Bissé a recollir nombrosos premis entre els quals destaquen Millor Marca de Spa del Món als World Spa Awards de 2018, 2019, 2020 i 2021. A més, fa 18 anys que es trasllada a Hollywood durant els Premis Oscar, per preparar la pell d’actrius i actors abans d’aquest esperat esdeveniment cinematogràfic.
Amb filials a Espanya, Estats Units, Mèxic, Regne Unit i la Xina i presència a 40 països, Natura Bissé ha aconseguit assolir un rotund èxit internacional que l’ha posicionat als punts de venda i spas més prestigiosos del món.
Dirigida per la segona generació de la família Fisas compta amb la seva pròpia fundació, la Fundació Ricardo Fisas, creada el 2008 per contribuir al benestar de les persones en situació de vulnerabilitat.
Dades clau
MESOESTETIC
The element for skincare experts
Els inicis de Mesoestetic es remunten a l’any 1985, quan Joan Carles Font, fundador i president de Mesoestetic Pharma Group, va decidir vendre les quatre farmàcies que tenia en propietat on feia fórmules magistrals per tractar preocupacions estètiques. Des de l’any 1990, gràcies a la permanent col·laboració amb el sector mèdic, Mesoestetic desenvolupa tractaments innovadors per combatre problemes estètics relacionats amb els signes de l’envelliment i les alteracions de la silueta.
Avui, els resultats i l’eficàcia dels seus productes traspassen fronteres, ven a més de 100 països i compta amb 94 distribuïdors oficials que l’han convertit en referent mundial en cosmètica mèdica i medicina estètica. Com assenyalen els portaveus de l’empresa, “aportem confiança, claredat i rigor científic al món de la bellesa amb productes de màxima qualitat i eficàcia avalats per nombrosos estudis. A més, dissenyem tractaments domiciliaris, de cabina estètica i de medicina estètica per oferir solucions anti-aging, anti-acne, de remodelació corporal, protecció solar, i tractaments despigmentants, on som referents a nivell mundial“.
El 2022, el laboratori farmacèutic ha obtingut els millors resultats de la seva història, aconseguint una facturació de 63,5 milions d’euros, respecte als 46,9 milions obtinguts el 2021, amb un creixement del 35%.
Joan Carles Font, que assumeix el rol de president no executiu, segueix actiu a la part financera i lidera l’àrea de mecenatge, donant suport a projectes culturals. “El model de negoci de Mesoestetic és prou robust per garantir que l’èxit ens continuï acompanyant. Per això, tenim tres eixos fonamentals: en primer lloc, la gestió econòmica, per tal de tenir una bona salut financera per fer front als reptes; en segon lloc, una plantilla de persones que treballen perquè aquest projecte creixi cada dia; i en tercer lloc la inversió i reinversió constant”, afirma Font, que afegeix que el grup “ha passat de ser una companyia familiar a multinacional, amb cor de família”.
Dades clau
MAYSTAR GROUP
La joventut és efímera, la bellesa és eterna
Des de 1984, els laboratoris Maystar treballen per ser un referent al sector de la bellesa professional. Aquest objectiu es veu complert el 1991 quan el seu fundador, Jesús Bonán, inventa i patenta el sistema de depilació roll-on, el més imitat del món. I un referent a nivell mundial. Des de llavors, la companyia treballa en solucions de cosmètica premium invertint en investigació i formació per assolir la màxima eficàcia.
Actualment, Maystar Group, amb la segona generació al capdavant, compta amb unes modernes instal·lacions de més de 5.000 metres quadrats, amb les oficines centrales a Tarragona. Les seves tres categories principals són la depilació, la cura de la pell i la perruqueria professional. En depilació cal citar Starpil com a top de vendes. A cura de la pell la marca Maystar Skincare formulada per professionals experts en dermo-cosmètica. I a la divisió capil·lar, Eva Professional, marca de perruqueria professional centenària adquirida pel grup Maystar el 2018.
Dades clau
ALQVIMIA
Pioners en cosmètica natural i holística
Aquesta empresa familiar, líder en cosmètica natural d’alta qualitat, és pionera en crear el concepte de bellesa integral: la recerca de l’equilibri perfecte entre salut, benestar i bellesa exterior. Tot va començar a Can Duran, el lloc on Idili Lizcano va decidir quedar-se per començar el seu projecte de vida anomenat Alqvimia. 40 anys després, continuen en la mateixa masia, als peus dels Pirineus, a Tortellà (La Garrotxa), envoltats de natura.
La clau del seu èxit? “Escollir matèries primeres naturals seleccionades a tot el món per les seves excel·lents propietats, i un mètode d’elaboració exclusiu que dóna com a resultat una gamma de productes d’alta cosmètica que actuen de forma holística i milloren el benestar general de la persona”, expliquen des de la marca.
Dades clau
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…