La marca de decoració per a la llar suma ja 180 botigues a 20 països i preveu facturar 39 milions aquest 2023, encara digerint l'impacte de la pandèmia
Muy Mucho va néixer al carrer Casanova, davant de l’Hospital Clínic, l’any 1997. La marca de decoració per a la llar va ser posada en marxa per Norbert i Gabriela Quiles, un matrimoni franc-suís que va arribar a Barcelona provinent d’Algèria. No va ser fins fa deu anys quan els seus fills, l’Stefan i l’Audrey, van prendre el relleu i van prémer l’accelerador per fer créixer l’empresa familiar i arribar a més mercats amb una proposta que va acabar virant cap al sector prèmium.
Sota aquesta premissa, la companyia catalana suma ara 180 botigues repartides per ciutats grans i petites de més 20 països, de les quals només 20 establiments són propis i la resta es gestiona a través de franquícies. La facturació de la companyia se situarà aquest 2023 en els 39 milions d’euros, tenint en compte els ingressos de les botigues pròpies, més freqüents a Catalunya, Madrid i París, i els productes que venen a les franquícies. Amb la facturació de la resta de les franquícies, la xifra pujarà aquest exercici fins als 72 milions d’euros.
Digerint encara l’impacte que ha tingut la pandèmia, que va augmentar el seu endeutament, Muy Mucho es prepara per celebrar el seu 30è aniversari convertida en una marca digitalitzada i amb una producció menys dependent d’Àsia. Aquests quatre anys de preparació fins al 2027 li han de servir per preparar-se per tornar a impulsar una nova etapa de creixement com va emprendre la segona generació. Així ho explica el seu nou conseller delegat, David Monné, el segon extern a la família que ocupa aquest càrrec. Monné fa 20 anys que treballa en el sector minorista i ve d’haver estat en els últims dos exercicis com a Director de Retail a la gironina Kave Home. Anteriorment, va passar per Luxottica, Burberry i Pepe Jeans.
L’empresa, amb seu a Sant Boi de Llobregat, preveu alentir les obertures d’aquí al 2027, amb unes 20 per any enfront de les 40 i 50 que feia abans de la pandèmia. Enguany, a mig camí, ha obert 34 nous establiments. Tampoc es posarà el focus en els pròxims quatre anys a arribar a nous mercats i s’optarà per enfortir-se allà on ja és present. Monné només avança que Itàlia tindrà un pes important l’any 2024, on ja té presència a Sardenya i Florència i incorporarà ben aviat Roma i Milà. La llista de països on opera la integren Andorra, França, Itàlia, Malta, Xipre, Armènia, Kuwait, Qatar, Emirats Àrabs Units, l’Aràbia Saudita, els Estats Units, Mèxic, Guatemala, Panamà, Guadalupe, Colòmbia, Veneçuela, l’Equador, Maurici i La Reunió. Una vegada es bufin les 30 espelmes, s’espera tornar a agafar la velocitat de creuer que tenien l’any 2019.
Muy Mucho té uns 200 treballadors. Uns 50 empleats estan a Sant Boi, des d’on se centralitza el disseny dels productes per a totes les botigues i el màrqueting. La producció se subcontracta a tercers, amb un 40% de la fabricació feta actualment a Àsia, xifra que es vol reduir en els pròxims anys, acostant als proveïdors més cap a Espanya i Europa. Incloent el personal de les franquícies, la plantilla puja fins als 1.000 empleats. A més de per tenir una producció més local, la marca de decoració vol aprofitar aquests quatre anys abans del 30è aniversari per enfortir el seu canal digital, ara mateix només present a Espanya i amb una contribució residual als ingressos. Els pròxims mercats on exportaran el seu canal de comerç electrònic seran França i Itàlia.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…