L’equip amb creatius amb discapacitat intel·lectual de La Casa de Carlota ha fet mereixedor l’estudi de disseny barceloní del premi World Down Syndrome Awards. La primera edició del guardó, impulsat per la Down Syndrome International, ha reconegut al projecte en la categoria d’Ocupació Inclusiva. El lliurament del premi tindrà lloc el 21 de març en la seu de les Nacions Unides de Nova York, on La Casa de Carlota i les altres quatre iniciatives premiades podran exposar els seus projectes.
La Casa de Carlota és l’estudi de disseny de l’agència de comunicació Roman, i el primer del món que inclou en el seu equip a creatius amb discapacitat intel·lectual, com persones amb autisme i síndrome de Down. Compta amb oficines en la capital catalana i també amb seus a Sevilla, Medellín, Lima i Sao Paulo. El projecte és “un exemple brillant de com l’ocupació inclusiva pot contribuir a l’èxit i la innovació”, segons la presidenta de Down Syndrome International, Bridget Snedden.
Els guardons, impulsats per Down Syndrome International, distingeixen projectes que faciliten i milloren la vida de persones amb síndrome de Down. Ho han fet en cinc àmbits: Ocupació Inclusiva, Educació Inclusiva, Salut Inclusiva i Organització Inclusiva. En aquesta primera edició, a més de La Casa de Carlota, ha reconegut a quatre iniciatives més, entre les quals figura una altra espanyola.
L’estudi compta amb múltiples reconeixements, que inclouen el Premi Ciutat de Barcelona al millor projecte amb impacte social
En concret, les premiades han estat Estudiants per la Inclusió, de la Universitat de Màlaga; INployable, de la Canadian Down Syndrome Society; Make your voice heard, de Trisomie 21 de França, i la Down Syndrome Advisory Network, de Down Syndrome Austràlia. Les cinc premiades han estat triades entre 200 iniciatives, i podran presentar els seus projectes en la seu de Nacions Unides de Nova York.
No obstant això, aquesta no serà la primera ocasió en la qual La Casa de Carlota expliqui el seu projecte en aquesta seu de l’ONU. La companyia va ser convidada el març de 2018 a exposar el seu model de negoci en la mateixa seu de Nacions Unides. Va ser reconeguda llavors com a referent d’innovació i impacte social a nivell mundial. I aquesta tampoc ha estat l’única distinció que ha rebut el projecte: ha estat reconegut en els Premis Ciutat de Barcelona de 2016, com a millor projecte amb impacte social; en el Premi Gràffica de 2019, en els Premis Pentawards de 2022, i en els Premis Impacte en les edicions de 2022 i d’enguany.
La presidenta i CEO de Roman, Silvia Alsina, ha defensat que liderar el canvi des de dins de les organitzacions és la millor manera d’avançar en l’objectiu d’aconseguir una inclusió laboral real: “Aquest reconeixement ens estimula a continuar impulsant els reptes transformadors que la societat i el món necessiten”. El fundador de La Casa de Carlota i Chief Creative & Purpose de Roman, José María Batalla, ha defensat que aquest premi representa un suport al posicionament d’ètica empresarial de la companyia, davant el que veu com un nou paradigma social: “Avui ja no és suficient dir que som responsables, cal demostrar-ho amb fets”.