Jordi Gallés Europastry
El president executiu d'Europastry, Jordi Gallés.

Europastry adquireix el distribuïdor neerlandès De Groot Edelgebak

L'empresa especialitzada en pa congelat es reforça a Països Baixos, on ja comptava amb tres fàbriques

Després de posposar la seva sortida a Borsa, Europastry continua el seu full de ruta de creixement i es reforça a nivell internacional. La companyia familiar ha adquirit el distribuïdor De Groot Edelgebak, especialitzat en productes de forn congelat prèmium per al canal horeca de Països Baixos. “Continuem avançant i treballant junts per aconseguir nous èxits”, sosté el president executiu d’Europastry, Jordi Gallés.

Per un import que no ha transcendit, l’operació permet a l’empresa catalana, líder del sector del pa i les masses congelades, ampliar la seva oferta de productes, tenint en compte l’àmplia selecció de pa, brioixeria i pastisseria que distribueix De Groot Edelgebak. També li servirà per reforçar-se en el canal horeca, un dels seus objectius estratègics per als pròxims anys, i disposar d’una major capil·laritat en un país on ja era present.

L’empresa, amb seu a Ede, compta amb una cartera de 2.000 clients i la plantilla se situa en els 40 empleats. Per a aquest 2024, el distribuïdor neerlandès preveu facturar 16,5 milions d’euros.

L’adquisició de De Groot Edelgebak també implica reforçar les fàbriques que Europastry tenia a Països Baixos, on és present als municipis d’Oldeenzal, Beuningen i Steenbergen. El grup compta amb gairebé una trentena de plantes.

L’estrena en el parquet, en pausa

Fundada l’any 1987 per Pere Gallés, l’empresa amb seu a Sant Cugat del Vallès és un dels cinc principals actors del mercat mundial de pa congelat. Espanya i Portugal generen el 55% dels ingressos i la resta procedeix del negoci a Amèrica del Nord i Centreeuropa. En total, Europastry opera a 80 països i suma 30 oficines comercials. L’any passat va aconseguir una facturació rècord de 1.350 milions d’euros, un 20% més. Per a aquest 2024, el grup preveu que els ingressos creixin un 10%. En el primer trimestre d’aquest exercici, Europastry va registrar unes vendes de 325 milions d’euros.

Espanya i Portugal generen el 55% dels ingressos d’Europastry, amb presència a 80 països

A principis de maig, va ampliar la seva xarxa de centres d’innovació i desenvolupament amb la inauguració d’un nou centre d’R+D Cereal (Center for Research Europastry Advanced Lab) a Barberà del Vallès, amb un equip de 90 treballadors i una superfície de 2.500 metres quadrats. Després d’una inversió de 6,5 milions d’euros, el centre de Barberà és el segon complex d’aquestes característiques que posa en marxa a Barcelona, després del que va obrir a Sant Joan Despí el 2016, i el sisè a escala global. L’R+D és un pilar central del grup, partida que va emportar-se 107 milions d’euros el 2023. Només l’any passat va llançar 480 nous productes al mercat.

L’arribada a la borsa li havia de servir per donar sortida al fons MCH, posseïdor d’un 20% del capital del grup. L’operació es calculava que anava a situar el valor de la companyia catalana en 2.000 milions d’euros, mantenint als fundadors, la família Gallés, com a accionistes de referència. Però, a menys de dues setmanes de la data prevista per a la seva estrena en el parquet, l’empresa va decidir aturar el procés per unes condicions de mercat cada vegada més desfavorables i una major volatilitat, en un context de període electoral a Europa.