L'empresa especialitzada en pa congelat es reforça a Països Baixos, on ja comptava amb tres fàbriques
El president executiu d'Europastry, Jordi Gallés.
Després de posposar la seva sortida a Borsa, Europastry continua el seu full de ruta de creixement i es reforça a nivell internacional. La companyia familiar ha adquirit el distribuïdor De Groot Edelgebak, especialitzat en productes de forn congelat prèmium per al canal horeca de Països Baixos. “Continuem avançant i treballant junts per aconseguir nous èxits”, sosté el president executiu d’Europastry, Jordi Gallés.
Per un import que no ha transcendit, l’operació permet a l’empresa catalana, líder del sector del pa i les masses congelades, ampliar la seva oferta de productes, tenint en compte l’àmplia selecció de pa, brioixeria i pastisseria que distribueix De Groot Edelgebak. També li servirà per reforçar-se en el canal horeca, un dels seus objectius estratègics per als pròxims anys, i disposar d’una major capil·laritat en un país on ja era present.
L’empresa, amb seu a Ede, compta amb una cartera de 2.000 clients i la plantilla se situa en els 40 empleats. Per a aquest 2024, el distribuïdor neerlandès preveu facturar 16,5 milions d’euros.
L’adquisició de De Groot Edelgebak també implica reforçar les fàbriques que Europastry tenia a Països Baixos, on és present als municipis d’Oldeenzal, Beuningen i Steenbergen. El grup compta amb gairebé una trentena de plantes.
L’estrena en el parquet, en pausa
Fundada l’any 1987 per Pere Gallés, l’empresa amb seu a Sant Cugat del Vallès és un dels cinc principals actors del mercat mundial de pa congelat. Espanya i Portugal generen el 55% dels ingressos i la resta procedeix del negoci a Amèrica del Nord i Centreeuropa. En total, Europastry opera a 80 països i suma 30 oficines comercials. L’any passat va aconseguir una facturació rècord de 1.350 milions d’euros, un 20% més. Per a aquest 2024, el grup preveu que els ingressos creixin un 10%. En el primer trimestre d’aquest exercici, Europastry va registrar unes vendes de 325 milions d’euros.
Espanya i Portugal generen el 55% dels ingressos d’Europastry, amb presència a 80 països
A principis de maig, va ampliar la seva xarxa de centres d’innovació i desenvolupament amb la inauguració d’un nou centre d’R+D Cereal (Center for Research Europastry Advanced Lab) a Barberà del Vallès, amb un equip de 90 treballadors i una superfície de 2.500 metres quadrats. Després d’una inversió de 6,5 milions d’euros, el centre de Barberà és el segon complex d’aquestes característiques que posa en marxa a Barcelona, després del que va obrir a Sant Joan Despí el 2016, i el sisè a escala global. L’R+D és un pilar central del grup, partida que va emportar-se 107 milions d’euros el 2023. Només l’any passat va llançar 480 nous productes al mercat.
L’arribada a la borsa li havia de servir per donar sortida al fons MCH, posseïdor d’un 20% del capital del grup. L’operació es calculava que anava a situar el valor de la companyia catalana en 2.000 milions d’euros, mantenint als fundadors, la família Gallés, com a accionistes de referència. Però, a menys de dues setmanes de la data prevista per a la seva estrena en el parquet, l’empresa va decidir aturar el procés per unes condicions de mercat cada vegada més desfavorables i una major volatilitat, en un context de període electoral a Europa.
L'objectiu de la formació és oferir una programació estable, amb una vintena de concerts anuals,…
Havia odiat la mona de Pasqua durant molt de temps, però ara la necessito amb…
Des del 2008, gairebé 60 fundacions i ONG s'han beneficiat d'aquesta acció, que transfoma en…
Des del barri de la Sagrada Família, aquesta barcelonina ha anat fent puntes de ganxet…
El 22@ celebra els seus primers 25 anys, amb un model que ha aconseguit atreure…
Assistir a aquest esdeveniment és una experiència més propera i ciutadana del que a molts…