La companyia obre una planta d'assemblatge de 3.000 metres quadrats destinada a la nova línia de negoci, per a la qual crearà 30 llocs de treball a la central de Sant Boi de Llobregat
L’enginyeria catalana Evarm, especialitzada en la conversió de vehicles professionals a combustibles alternatius com el gas natural comprimit o el gas liquat de petroli, ha dissenyat i desenvolupat el primer vehicle d’hidrogen verd que es fabricarà a Catalunya, en concret a la central de l’empres a Sant Boi de Llobregat. Per a aquest projecte, Evarm ha anunciat la construcció d’una planta d’assemblatge de 3.000 metres quadrats destinada a la nova línia de negoci i la contractació de 30 enginyers.
La tecnologia que ha desenvolupat l’empresa “és una solució innovadora perquè és més fàcil de portar al món real que altres alternatives i està més propera al mercat”, ha explicat el conseller delegat de l’empresa, Xavier Ribas. “Amb el procés d’R+D i la construcció del prototip hem demostrat que és una tecnologia eficient i que es tracta d’una solució per a tothom”, ha destacat.
Evarm ha presentat el segon prototip de vehicle 100% d’hidrogen verd que ha concebut, i en el que treballa des de 2019, amb la cooperació del KIST (Institut Coreà de Ciència i Tecnologia), i amb el suport d’Acció, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, en el marc del programa Nuclis, que els ha proporcionat uns ajuts de 200.000 euros.
En concret, l’empresa ha adaptat la línia motriu del vehicle —el sistema de propulsió, el motor, el sistema de gestió de l’hidrogen, entre d’altres— i ha incorporat el sistema d’emmagatzematge 100% d’hidrogen. Amb els vehicles d’hidrogen verd, que té zero emissions contaminants locals, s’aconsegueix zero emissions globals de C02.
Una part de les estructures necessàries per al vehicle es fabricaran a les instal·lacions de l’empresa a Sant Boi de Llobregat i altres components s’integraran d’altres proveïdors.
El primer prototip de vehicle d’hidrogen constava d’un motor turbo dièsel que funciona amb combustible biodièsel i hidrogen verd. Amb el nou prototip s’ha anat un pas més enllà i funciona únicament amb hidrogen verd, “el combustible alternatiu del futur” i, d’aquesta manera, qualsevol vehicle de combustió podria adaptar-se per funcionar amb hidrogen verd, segons l’empresa.
L’any 2021, la companyia ja va ampliar les instal·lacions, adquirint una nova nau per separar la planta d’acoblament i el centre d’R+D. Les noves instal·lacions han permès triplicar la producció i estan dissenyades i equipades amb tecnologia de nova generació en acoblament i conversió de vehicles. Pel que fa al centre d’R+D, Evarm també l’ha reforçat amb més mitjans d’última generació. Evarm és una empresa familiar, ara gestionada per la tercera generació, que es va haver de reinventar el 2015.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…