El saló de Fira de Barcelona marca un punt d'inflexió en la tornada a la normalitat del sector firal, amb prop de 100.000 visitants, el 23% internacionals
Satisfacció a Fira de Barcelona davant l’èxit dels salons Alimentaria & Hostelco i Barcelona Wine Week (BWW). Amb aquests certàmens s’ha consolidat la tornada a la normalitat en el sector firal que es va iniciar amb la celebració del MWC i que ara continuarà amb el debut de Seafood —la fira internacional més gran dedicada als productes del mar–, amb les desfilades de la Barcelona Bridal Fashion Week, el Saló del Còmic, el congrés mundial IOT Solutions, la fira de tecnologia audiovisual ISE i Hispack i Graphispag, com a plats forts d’aquest primer semestre.
“Estem molt satisfets amb els resultats d’aquesta edició, que ha suposat un retrobament llargament esperat pel sector, complint amb unes expectatives que esperem que culminin aviat amb la completa recuperació del mercat”, ha afirmat el president d’Hostelco, Rafael Olmos.
Prop de 100.000 visitants han passat per Alimentaria & Hostelco, dels quals el 23% han estat internacionals, procedents de 149 països. La internacionalització del saló és un dels principals objectius de Fira de Barcelona, que ha aconseguit portar a 1.400 grans compradors de països de la Unió Europea i Amèrica que han mantingut unes 13.000 reunions de negoci amb les empreses expositores. Del total de 3.000 companyies presents a la fira, unes 400 eren de fora d’Espanya, de 52 països. “La intensa dinàmica viscuda durant aquesta edició reforça el caràcter de l’esdeveniment com a partner estratègic del sector en el seu procés d’internacionalització imparable. Destaca la qualitat dels compradors que ens han visitat, que contribuiran a impulsar les vendes de la indústria alimentària a l’exterior”, ha assenyalat Toni Valls, director de la fira. Brasil, Eslovàquia, Austràlia, Canadà, Unió dels Emirats Àrabs i Puerto Rico han participat per primera vegada en el certamen.
Alimentaria & Hostelco ha ocupat 85.000 metres quadrats nets distribuïts en set dels vuit palaus firals del recinte de Gran Via, amb un impacte econòmic estimat per a la ciutat de 180 milions d’euros. En aquesta edició han tingut especial protagonisme la sostenibilitat i tots aquells aliments posicionats en el segment de productes saludables, amb una especial explosió de la proteïna animal i tots els productes substitutius de la carn, encara que la indústria càrnia és qui més metres quadrats ocupa al saló. Els tasts, les salutacions i les demostracions de showcooking realitzades per grans xefs s’han succeït al llarg de quatre dies a tots els estands de la fira, on es respiraven les ganes de retrobament i es palpava un bon grau de satisfacció per part dels expositors.
Després del tancament de portes, un centenar de voluntaris de la Fundació Banc dels Aliments han recorregut els estands i han recollit prop de 35 tones d’aliments i begudes donades pels expositors.
La pròxima edició d’Alimentaria se celebrarà el març de 2024 al recinte de Gran Via. Abans, Fira de Barcelona renovarà el comitè organitzador del certamen, ja que l’actual president, José Luis Bonet, deixarà el càrrec després de 22 anys.
La BWW rep 18.000 visitants a la seva segona edició
Per la seva banda, la Barcelona Wine Week va finalitzar la segona edició dimecres amb 18.000 visitants, 6.000 reunions de negoci i 650 empreses expositores procedents de tots els territoris productors de vi d’Espanya. Un 29% dels visitants eren estrangers, de 79 països, principalment europeus i nord-americans. Amb una superfície de 10.000 metres quadrats al recinte de Montjuïc, durant els tres dies de la fira es van utilitzar més de 165.000 copes de vi per fer els tasts de les 800 referències noves de vi que es presentaven al saló.
“Hem complert el nostre objectiu de consolidar-nos com el millor punt de trobada per als professionals del vi a Espanya, des d’on projectar l’excel·lència i la diversitat del vi espanyol de qualitat al mercat internacional”, ha expressat Javier Pagés, president de la BWW. El saló tornarà a celebrar-se el febrer de l’any vinent.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…