Sara Martí i Eva Aixelà es van conèixer fa cinc anys. Ambdues estaven centrades en les seves carreres professionals, però es van anar fent amigues i Martí va explicar a Aixelà un projecte que tenia al cap des de feia temps: crear la seva pròpia firma de cosmètica. Ella va créixer al saló de bellesa de la seva mare, univers que la va captivar des de ben petita. Va acabar estudiant Disseny i es va iniciar en el sector de la moda. “Però tot em va acabar portant a la cosmètica”, recorda Martí, i es va posar a treballar desenvolupant productes per a la pell per a diferents marques. Sempre va tenir clar que volia idear la seva pròpia firma que “reunís tot allò que havia après a cada projecte”. Així va néixer Extra Wild, una marca de cosmètica d’eco-luxe i natural, pensada per a dones i homes.
Però no ho ha fet sola, Aixelà s’ha sumat a Martí, aportant la seva experiència professional en el món empresarial, on ha tocat una mica de tot. La cocreadora d’Extra Wild sempre ha estat una apassionada de la bellesa i la cura de la pell —es va formar en Estètica quan era jove, tot i que mai va arribar a exercir—, i es va acabar deixant portar per la visió de Martí i s’hi va embarcar, amb ganes de què sigui un èxit. Del “somni” de Martí a la “passió” compartida per les dues.
Martí es va sentir preparada per tirar endavant la idea que tant temps portava rumiant a principis d’aquest 2020 estrany. “El confinament va arribar per sorpresa, just quan ens acabaven de donar el finançament per començar”, explica Aixelà. Tanmateix, van decidir continuar: Martí havia trobat les ganes i el temps per fer-ho i una pandèmia no ho anava a aturar. De fet, haver d’estar a casa els hi va donar la millor excusa per no estar entretingudes amb altres coses i poder-se centrar en el nou projecte.
“El confinament va arribar per sorpresa, just quan ens acabaven de donar el finançament per començar”, explica Aixelà
Després de mesos treballant, el llançament d’Extra Wild està a punt de fer-se realitat. Inicialment, la marca es distribuirà a través de la seva pàgina web —sense oblidar les xarxes socials—, tot i que no descarten la venda a punts físics. “Anirem creant comunitat. Pas a pas. A Facebook i Instagram posarem tota la carn a la graella”, indica Martí. Tenen molt clar com fer-ho i preveuen arribar a una facturació d’entre 150.000 i 200.000 euros l’any que ve.
Amb oficina a Sitges, ara estan centrades en la campanya de Nadal, proposant un paquet integrat pel seu sèrum i la seva crema facial. Són dos dels productes que formen part de la línia The Essentials, que s’adapta a tots els tipus de pells i actua segons les necessitats de cadascuna. I s’han centrat a garantir que són ecològics, amb productes naturals i envasos tan responsables com sigui possible, reduint al màxim els plàstics i utilitzant cartó. Sense oblidar un disseny atractiu i, fins i tot, una fragància pròpia i gens convencional pels seus productes —fan olor de figues, préssec, grosella negra, menta, cedre, sàndal…—. Com diuen elles, han cuidat fins a l’últim detall.