Ecosistema emprenedor

Feeder: una ‘app’ que interpreta com reacciones a un anunci

L'empresa emergent barcelonina ha desenvolupat un algoritme que llegeix les petites expressions que fem inconscientment

Quan veiem un anunci a la pantalla dels nostres mòbils, potser aixequem la cella esquerra o dibuixem un petit somriure, tot i que pensem que ens mantenim impassibles. Aquestes expressions inconscients són les que Feeder vol analitzar per als seus clients, que són aquells que posen les campanyes de publicitat.

Aquesta startup creada a Barcelona participa al 4 Years From Now (4Y4N), que se celebra a partir d’aquest dilluns al mateix espai que el Mobile World Congress (MWC). En aquest esdeveniment presentarà l’algoritme que ha ideat, que serveix per processar mitjançant reconeixement facial sentiments com l’alegria, la ira, la por, el menyspreu, la calma, el fàstic, la sorpresa o la tristesa.

La informació que detecti la interpretarà per valorar en quina mesura l’anunci està sent efectiu, puntuant quina atenció, aprovació, sorpresa, disgust o rebuig ha generat. Pot semblar un capítol de Black Mirror, però un dels fundadors de l’aplicació, Pablo Filomeno, assegura que tota la informació captada serà completament anònima.

Què es guanya descarregant-se aquesta aplicació? Descomptes. Filomeno indica que les empreses que pengin publicitat a Feeder hauran d’oferir promocions als usuaris a qui analitzin les seves reaccions facials. De moment, Feeder s’ha estat provant amb uns 20 clients, entre ells agències de màrqueting, influencers i marques, per perfeccionar el seu funcionament abans del seu imminent llançament. Amb una inversió inicial de 30.000 euros, l’app preveu tancar una ronda de 150.000 euros.

Actualment, la plantilla de Feeder la formen uns sis treballadors, a banda dels dos fundadors, Filomeno i Mauro Gadaleta. Amb els 150.000 euros que esperen obtenir de la ronda, volen contractar més personal. La previsió de facturació per a aquest 2021 és de gairebé 40.000 euros, arribant als 50 clients.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Recursos pràctics per propulsar negocis a un Bizbarcelona de ‘networking’

L'esdeveniment ofereix 120 activitats amb 150 experts i 70 empreses amb eines per a autònoms,…

24 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Catalunya bat el rècord de filials estrangeres i frega les 10.000

El Govern treballa amb una cartera de més de 500 projectes interessats a instal·lar-s'hi

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

FemCAT veu els conflictes geopolítics, la immigració i la IA com els reptes de cara al 2044

L'associació privada es posa deures per a les pròximes dues dècades com millorar les infraestructures…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona s’acomiada de la Copa de l’Amèrica mantenint el seu llegat

L'Ajuntament valora molt positivament l'esdeveniment esportiu però descarta tornar a injectar diners públics en la…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Wiloo, salut dental infantil que diagnostica a través de la Intel·ligència Artificial

Els germans Carlos i Ramon Xam-mar han desenvolupat un model basat en IA que vol…

23 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

Llum verda al conveni que materialitzarà els nous accessos del Port de Barcelona

El Consell de Ministres autoritza l'acord que regularà el finançament i l'execució de les obres…

23 d'octubre de 2024