La startup catalana va néixer a Juno House, el primer club social de dones que va obrir portes a Barcelona per fomentar el networking entre directives
FemmeUp és una companyia centrada a millorar el benestar femení amb la comercialització de suplements nutricionals i naturals creats en laboratoris catalans. La proposta va néixer l’any 2022 impulsada per Marcel Lewin, expert en salut femenina, i Jou López, amb 17 anys d’experiència en el benestar de la dona. Després de dos anys de recerca, els fundadors sentien la necessitat ”d’idear un projecte per donar atenció a un tabú social com és la libido de la dona”.
El bressol de FemmeUp és Juno House, el primer club social de dones que va obrir les portes a Barcelona l’any 2021 i que ha fomentat el networking entre dones. El 60% del capital de la companyia és femení, per tal que “l’empresa es desenvolupi de forma femenina conceptualment'”. La cofundadora destaca que diverses de les sòcies que han impulsat l’empresa han sorgit a Juno House i que la seva col·laboració ha suposat un factor clau en la inversió de l’startup catalana.
FemmeUp ha obtingut 70.000 euros de finançament d’ençà que va fundar-se. La startup catalana està fabricant 180.000 comprimits a l’any i preveu multiplicar-los per 10 al llarg del 2023. La demanda del mercat d’Amèrica Llatina fa que FemmeUp aposti per duplicar la xifra dels seus ingressos de cara al 2024. Actualment, la firma emergent ven els seus productes —la meitat en venda online i l’altra meitat en farmàcies— a tot Espanya, Portugal, Itàlia, Bèlgica, Argentina, Xile i Panamà.
En els seus inicis, FemmeUp s’havia pensat exclusivament com un projecte digital, però la censura que imposen les xarxes socials a qüestions com la libido femenina els va perjudicar en la comercialització dels seus productes. “En l’àmbit de salut, la dona s’ha de tractar en igualtat de condicions que l’home”, declara la cofundadora Jou López, assenyalant la manca de pedagogia sexual en la societat.
Els seus productes i serveis no parlen de patologies, ni de curar malalties, sinó que aborden la simptomatologia prèvia als problemes de salut a causa dels canvis hormonals o la caiguda de la libido com a indicador de salut. A FemmeUp atenen els problemes de son, el cansament, la fatiga, la sequedat, la disrupció de la son, la falta de concentració o la simptomatologia de la menopausa amb productes i serveis.
López destaca que el posicionament dels seus productes a Internet va funcionar molt bé i els va permetre arribar a les farmàcies. ”FemmeUp com a centre de salut, ha tingut un èxit espectacular. Hi ha farmàcies que estan especialitzades amb córner de salut de la dona i és un avenç importantíssim”, destaca López. ”El que hem ensenyat molt a les dones és també identificar l’origen del problema i establir mesures’’ afegeix la cofundadora de la firma emergent.
La startup ofereix els seus productes, juntament amb un servei de seguiment i acompanyament a les clientes comptant amb un equip de nutricionistes, fisioterapeutes, sexòlogues i ginecòlogues. ”Aquesta també és una feina; apropar la població a la teràpia de la sexòloga”, justifica López. La companyia ofereix sis productes i tres d’ells estan basats exclusivament en el libido femení; les càpsules que solucionen el 95% de la caiguda d’aquest, l’aliment per tal que les dones que es trobin en període de lactància també puguin consumir el producte i a més ofereixen una versió més estimulant en format gotes.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…