Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica des del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat

Nou pas cap a l’electrificació dels molls del Port de Barcelona. El primer sistema Onshore Power Supply (OPS) que permetrà endollar ferris a la xarxa elèctrica ja ha arribat a la ciutat. La previsió del port és que estigui operatiu al gener a la terminal Grimaldi del moll de Sant Bertran, el més pròxim a la ciutat.

Amb aquest sistema, els ferris que recalin en el moll comercial podran aturar els seus motors i funcionar només a través de l’electricitat proporcionada a través de l’OPS, la qual cosa permetrà reduir les emissions que emeten els vaixells quan estan atracats al port.

L’OPS, desenvolupat per Vinci Energies Spain, donarà servei a dos punts d’atracament per a ferris a la terminal. Amb una potència inicial de quatre MVA, ampliable fins a 6,5 MVA, s’ha dissenyat per adaptar la tensió i la freqüència a les necessitats específiques de cada vaixell.

Abans de l’arribada del sistema, s’ha dut la línia de mitjana tensió fins a la terminal i s’han desplegat les connexions de l’OPS. El seu muntatge acabarà a mitjan desembre amb l’arribada d’un sistema de cable dissenyat específicament per integrar-se a l’operativa de la terminal, que donarà flexibilitat per a connectar als diversos ferris.

Per instal·lar aquest sistema, el Port de Barcelona va signar fa dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi, que ha adaptat els vaixells que amarren a la terminal barcelonina per garantir la compatibilitat amb el sistema.

“Amb l’OPS per a ferris no sols farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuïm a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte: en els molls més pròxims al centre de la ciutat”, ha defensat el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell.

Vista aèria del Port de Barcelona.

Per la seva banda, el conseller delegat de Grimaldi a Espanya, Mario Massarotti, ha assegurat que “aquest és un pas més cap a una operativa de zero emissions de tots els nostres ferris que fan escala a Barcelona”.

Com en el cas de l’OPS de la terminal Best del port barceloní, el primer del Mediterrani en una terminal de contenidors, el sistema de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, amb l’objectiu de conèixer les necessitats que es generin per part dels operaris de la terminal i del port, per continuar avançant en la seva electrificació.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Govern aportarà 110 milions per construir 1.788 habitatges a Barcelona

L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Eholo, el ‘software’ per a psicòlegs que assumeix la seva càrrega administrativa

La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…

21 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Els Llums de Sant Pau proposa un viatge per les tradicions nadalenques del món

L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Les empreses catalanes capten 1.540 milions dels fons Next Generation des de 2021

Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…

21 de novembre de 2024