El Festival Perelada reafirma la seva aposta per la seva edició de Pasqua amb una segona edició. Amb l’objectiu de donar noves dates a l’oferta turística de l’Empordà i la Costa Brava més enllà de l’estiu, la cita cultural ha programat concerts des d’aquest dijous fins al dissabte a la tranquil·la Església del Carme, amb propostes clàssiques i de nova creació.
“Perelada està viu tot l’any”, assenyala el seu director artístic, Oriol Aguilar, tant amb el celler i el casino com les visites al castell, amb una àmplia col·lecció del Quixot. “L’edició de Pasqua és un primer pas per desestacionalitzar la nostra oferta artística”, sosté Aguilar, a l’espera que es concretin els treballs per construir un espai de creació permanent al recinte, encara en fase de projecte, tot i que es preveia començar les obres l’estiu de l’any passat.
Amb una programació més concentrada, el Perelada de Pasqua inclourà l’estrena absoluta de Tenebrae Responsoria del compositor reusenc Joan Magrané, una revisió actualitzada dels responsoris del Dijous, Divendres i Dissabtes Sants, episodis que relaten el dolor de la mort de Crist. Acompanyat per Maria Hinojosa i la GIO Symphonia, Magrané tornarà al castell de Perelada després que estrenés l’òpera contemporània Diàlegs de Tirant e Carmesina l’any 2019. Aquesta vegada, serà dirigit per Francesc Prat, qui ja ha estrenat sis peces seves i ara en sumarà una setena.
També destacarà a la segona edició de Pasqua un aliat del festival des de fa molts anys, la formació barroca Vespres d’Arnadí amb Dani Espasa en la direcció musical amb Sant Giovanni Battista d’Alessandro Stradella. Aquest oratori per a cinc veus, entre elles, el contratenor Xavier Sabata, s’estrenarà també per a Espanya a Peralada, però parcialment, sent aquesta la primera vegada que s’interpretarà en els temps moderns. Va ser una obra que es va estrenar amb molt d’èxit a la Roma del segle XVII, però que ràpidament va caure en l’oblit fins que va ser recuperada a mitjans del segle XX.
Un dels principals reclams d’aquesta Pasqua anava a ser la participació del pianista coreà Yuncham Lim, un fenomen mundial de tan sols 18 anys. Després de fer sold-out, amb entrades venudes a assistents que anaven a venir del seu país natal, ha cancel·lat la seva actuació per prescripció mèdica després d’una lesió i serà substituït pel pianista andalús Javier Perianes. El Stabat Mater de Pergolesi amb la versió de Bach a càrrec de la formació Bachcelona Consort i l’Orquestra de l’Òpera Real de Versalles completaran el cartell. “Són continguts molt excepcionals, un segell d’un festival que té veu pròpia”, remarca Aguilar.
“Quan va néixer fa un any ja vam dir que venia per quedar-se. Després de la bona acollida de l’any passat, ara ens ratifiquem. És una experiència única, intensa i molt íntima a través d’un diàleg entre música i espiritualitat com correspon a aquesta època de l’any”, defensa Aguilar. Després d’una ocupació del 95% en la primera edició, la cancel·lació de Yuncham Lim pot afectar el balanç final de la segona edició del festival. Un altre espectacle que s’ha quedat sense entrades és el Stabat Mater de Bachcelona Consort.