L'estrena dels 'Responsoris de Setmana Santa' de Bernat Vivancos o l'actuació del violoncel·lista Pablo Ferrández seran els plats forts d'aquesta tercera edició del festival, que amplia nombre de concerts i dies
Setmana Santa és moment de repòs i reflexió. El Festival de Pasqua de Perelada, aprofitant el misticisme que ofereixen aquests dies festius, oferirà un cicle de concerts de música barroca sacra en la intimitat de la gòtica Església del Carme del castell empordanès. Unes propostes íntimes i espirituals que creen una atmosfera molt diferent a la de l’edició d’estiu del festival.
La intenció és demostrar que el Castell de Perelada, més enllà dels seus vins i la seva riquesa artística, és viu durant tot l’any. “Amb l’edició de Pasqua aconseguim estimular l’imaginari d’aquells melòmans que busquen moments especials al llarg de tot l’any”, ha resumit el director artístic del festival, Oriol Aguilà, durant la presentació de la seva programació. “Aquest és un format diferent del d’estiu, que sedueix a una altra mena de públic i que ha demostrat que no ha estat flor d’una Pasqua”, ha emfatitzat Aguilà. De fet, l’edició d’enguany ampliarà el nombre de concerts i dies, passant dels quatre concerts de l’anterior edició a sis en aquesta, incorporant un matiné el diumenge.
La tercera edició del festival, que se celebrarà del 17 al 20 d’abril, vol contribuir a la recuperació dels clàssics barrocs, però apostant, a la vegada per la nova creació. Oriol Aguilà, citant a l’escriptor J. V. Foix, ha reconegut que als organitzadors “els exalta el nou però els enamora l’antic” i que és precisament aquesta dicotomia l’ànima del festival. Un dels seus plats forts d’aquesta edició serà l’estrena dels Responsoris de Setmana Santa, obra de nova creació encarregada al compositor Bernat Vivancos, interpretats la nit del divendres 18 d’abril pel cor Latvian Radi Choir, considerat un dels millors cors del món, sota la direcció de Sigvards Klava. Vivancos ha qualificat aquest encàrrec com “la culminació d’un somni”, ja que sempre ha desitjat escriure la seva pròpia versió d’aquests textos des que els va cantar quan era un nen a l’Escolania de Montserrat.
Tanmateix, aquesta no serà l’única estrena del festival. Un dia abans, durant la nit del dijous sant, el festival s’inaugurarà amb Sanctus Petrus et Sancta Magdalena, del compositor alemany Johann Adolph Hasse, conegut per les seves òperes dramàtiques. La peça, una inusual joia del Barroc que ha estat poques vegades interpretada en el món i mai abans a Espanya, es podrà gaudir sota la direcció de Dani Espasa i la seva formació musical Vespres d’Arnadí. A més, comptarà amb les veus de Valer Sabadus, Marie Lys, Maria Espada, Rafael Quirant i Anna Alàs, i la participació del Cor Infantil Amics de la Unió. Dani Espasa i la seva formació protagonitzaran un altre dels moments destacats del festival al costat de Benjamin Appl, reconegut com un dels cantants de lead més brillants, i interpretaran cançons barroques de Bach o Zelenka el divendres a la tarda.
Aquest cicle de concerts també comptarà amb la interpretació del mundialment reconegut violoncel·lista Pablo Ferrández acompanyat del pianista Luis Valle durant la tarda del dissabte. El dueto oferirà peces emotives i virtuoses com Kol Nidrei, de Max Bruch, o la Sonata per a violoncel i piano núm. 3 de Beethoven.
Durant la nit d’aquest mateix dissabte, la formació polifònica Cantoría tocarà Membra Jesu Nostri patientis sanctissima, de Dieterich Buxtehude. Deu cantants i un ampli conjunt instrumental format per dos violins, viola de gamba, violone, tiorba i òrgan, ompliran l’Església del Carmen de “dolor i il·luminació”, ha assenyalat el director de Cantoría, Jorge Losana. La tercera edició d’aquest cicle de concerts tancarà amb un matiné el diumenge, una novetat d’enguany, amb les cantants Mélissa Petit i Ann Hallenberg, que debutaran al el festival juntament amb l’orquestra Il Pomo D’Oro.
Més enllà d’aquests concerts, el festival oferirà un cicle de conferències “per assaborir i aprofundir en les propostes del festival”, segons ha remarcat el seu director artístic. Aquestes activitats, que se celebraran en diversos espais i institucions com el Museu de Música de Barcelona o el Reial Cercle Artístic, seran una manera d’abordar i entendre el context històric de les cançons que seran interpretades durant el festival. A més, el dia 2 d’abril també s’oferirà una conferència sobre el quadre Santa Catalina d’Alexandria, del pintor Giampietrino, deixeble del reconegut artista renaixentista Leonardo da Vinci. Aquesta joia artística ha estat recentment redescoberta en la col·lecció del Museu Castell de Perelada i, segons els organitzadors, il·lustra “la fusió entre música i art clàssic que caracteritza al festival”.
L'empresa química és la primera en la qual desinverteix la universitat
El festival programa una edició que homenatjarà a Marcello Mastroianni pel centenari del seu naixement
La fira tecnològica aprofita cada metre quadrat disponible al recinte de L'Hospitalet de Llobregat
El projecte Genie farà seguiment d'un miler de voluntaris per avançar en la prevenció d'afeccions…
L'agència digital de viatges ultima la seva primera ronda de finançament, amb l'objectiu de captar…
Entrevistem a Daria Shornikova, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…