Ecosistema emprenedor

Fiara reinventa el Mont de Pietat amb una ‘app’ de taxació online de joies

La nova empresa sorgida de la factoria barcelonina Mutter Ventures porta la digitalització a un negoci ancestral, el de la concessió de préstecs avalats per objectes de luxe que es deixen en dipòsit

En èpoques de crisi i de dificultats econòmiques se sol parlar dels Monts de Pietat. Aquestes institucions ofereixen diners a canvi d’objectes de valor com rellotges o joies, que es poden recuperar al cap d’un cert temps pagant un mòdic interès. Aquest sistema de préstecs ha estat vigent durant segles i s’ha afermat com un mètode ràpid i efectiu per obtenir liquiditat econòmica sense haver de vendre o malvendre objectes preuats. Ara, la plataforma de creació d’empreses digitals Mutter Ventures ha llençat Fiara, una versió 2.0 d’aquest ancestral sistema de penyora, ja que digitalitza tot el procés mitjançant una aplicació i ofereix un servei de taxació online i recollida dels objectes a domicili.

L’empresa emergent es va crear a mitjans de 2020, i ja fa més de cinc mesos que està operant. “Apostem per Fiara perquè creiem que hi ha molt marge de millora en la digitalització de les taxacions d’objectes de luxe”, afirma el soci cofundador i president de Mutter Ventures, Christian Rodríguez. “El que fins ara s’havia de fer acudint a l’oficina d’una entitat financera o del Mont de Pietat, ara pot fer-se des de casa”, assenyala.

El funcionament d’aquesta startup és simple. Funciona mitjançant una aplicació mòbil i només s’han de penjar les fotografies i les dades de l’objecte de valor que es vulgui vendre i l’empresa farà una taxació en un marge de 24 hores. Si s’accepta l’oferta, un servei de recollida a domicili s’emportarà l’objecte i aquest quedarà custodiat fins que es vulgui recuperar.

Mutter Ventures, l’empresa que ha desenvolupat Fiara, és un corporate builder de Barcelona impulsat per Christian Rodríguez, Guillermo Gaspart, Carlos Galí i Alfonso Le Monnier, i ja ha creat altres startups com Bulldoc, Byepack o Groenlandia. La inversió inicial ha estat de 200.000 euros i ara Fiara té tres treballadors a temps complet, però les funcions de màrketing o disseny, entre d’altres, les duen a terme els equips de Mutter Ventures.

Per dur a terme tots els passos del procés de taxació, recollida i custòdia dels productes Fiara compta amb el suport de diferents empreses. MRW per als enviaments i recollides; Aravis i Instapak, pels serveis exprés a Barcelona i Madrid; ERGO, assegurances per al transport i l’enviament, i Loomis per la custòdia dels objectes de luxe.

Durant els primers mesos d’activitat l’startup ha fet 380 operacions i les peticions de taxació han sigut en un 70% de rellotges de luxe —de marques com Rolex, Audemars Piguet i Patek Philippe— i en un 30% de joies. “Fiara neix de la necessitat que sovint tenen els propietaris de peces de luxe d’obtenir liquiditat sense desprendre’s d’una pertinença que té valor, sigui sentimental o financer”, assenyala el responsable de desenvolupament de negoci de la firma, Albert Castella.

Compartir
Publicado por
Quim Riera

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024