Ecosistema emprenedor

La ‘fintech’ argentina Veritran coordina des de Barcelona la seva expansió europea

La multinacional ofereix tecnologia low code a bancs i companyies per desenvolupar pàgines web i aplicacions mòbils

Veritran coneixia Barcelona i el seu entorn empresarial després de visitar-la cada any amb motiu del Mobile World Congress (MWC). Aquest va ser un dels factors que la van convèncer per ubicar-hi la seva primera oficina a Europa, que li havia de servir per iniciar la seva expansió al continent. Pensant en l’expositor que tindran aquest febrer al MWC, la responsable de la seu barcelonina, Gabriela Giannattasio, exposa que també va ser clau la visita al Barcelona Tech City que va fer amb el conseller delegat de Veritran, Marcelo González. Altres aspectes que van a jugar a favor de la capital catalana van ser la presència de perfils internacionals i el seu lideratge com a pol tecnològic de referència per al sud d’Europa.

Giannattasio recorda com els tràmits per obrir la nova seu van coincidir amb els primers mesos de la pandèmia i la constitució es va acabar fent el setembre de 2020. Veritran està especialitzada a oferir tecnologia low code a bancs per desenvolupar eines digitals, com pàgines web o aplicacions mòbils, de manera estandarditzada, una necessitat que s’ha vist accelerada amb la covid. La fintech, amb una forta presència a Argentina i estesa per tot Llatinoamèrica, ara està obrint el focus per arribar a altres sectors, com el retail o la salut, després d’haver sumat 17 anys d’experiència en l’àmbit bancari més tradicional, amb clients com BBVA.

L’arrencada atípica de l’oficina a Barcelona es va combinar amb el teletreball i ha fet que alguns membres de l’equip no s’hagin acabat de conèixer fins fa poc. L’oficina de Veritran a Barcelona, ubicada a la Diagonal, està formada per tres treballadors, que es coordinen amb altres departaments de la multinacional argentina, amb una plantilla global que se situa en els 400 empleats, i treballen amb consultores o empreses com la navarresa Veridas, Visa i Mastercard per desenvolupar certes tasques.

La directiva explica que fer créixer l’equip és un dels reptes d’aquest 2022, així com continuar impulsant l’expansió a Europa de la companyia, a força de donar-la a conèixer i anar guanyant visibilitat. Durant aquest any i mig, Veritran ha anat presentant la seva tecnologia a empreses locals i ha sumat clients, tot i que no indica quins són ni els ingressos que han generat. A diferència de la tasca que la multinacional fa a Amèrica Llatina, més centrada a disminuir l’exclusió financera de la població, l’empresa veu a Europa un mercat on poder millorar l’experiència digital dels clients.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024