La fira de productes nutricèutics i complements nutricionals arribarà a la capital catalana el 2025, igual que els salons Labelexpo Europe i International Casino Exhibition (ICE). Tots tres esdeveniments sumaran més de 100.000 visitants i reforçaran el lideratge de Barcelona en organització de salons professionals.
Fira de Barcelona continua acumulant bones notícies en la captació de salons internacionals de referència en l’àmbit professional. Després que The New Barcelona Post avancés a l’agost l’arribada a la capital catalana de la fira mundial més important del sector dels casinos (ICE) i també del saló Labelexpo Europe, la fira més gran del sector de la impressió d’embalatges i etiquetes, ara s’ha anunciat un acord per portar a Barcelona el certamen Vitafoods Europe, considerat com el saló líder de la indústria nutricèutica.
Es tracta d’una fira que fins ara se celebrava a Ginebra i que ocuparà 80.000 metres quadrats al recinte firal de Gran Via a partir de la primavera del 2025. Segons Fira de Barcelona, Vitafoods Europe reuneix anualment més de 1.000 empreses i 22.000 visitants de més de 160 països i ha triat Barcelona per impulsar-ne el creixement i poder consolidar-se com la trobada de referència per als professionals del sector nutricèutic i de complements nutricionals saludables d’origen natural.
De caràcter anual, Vitafoods Europe celebrarà la seva última edició a Ginebra, ciutat que ha estat la seva seu des del 1998, el pròxim mes de maig del 2024. Com és habitual en aquest tipus de salons professionals, a més de la part expositiva, Vitafoods engloba un congrés. A la fira es mostren les darreres innovacions, ingredients, productes i tendències en el camp dels aliments funcionals, suplements dietètics, nutrició esportiva i altres productes relacionats amb la salut i el benestar.
“Barcelona ha estat seleccionada després d’una anàlisi exhaustiva i d’escoltar tant els nostres expositors com els visitants. Barcelona no només és un mercat europeu clau per als nutricèutics, sinó que també té la combinació adequada d’arquitectura, cultura i un ambient vibrant per conjugar amb l’esperit vivaç de la nostra comunitat. Igualment, gràcies a la robusta infraestructura que ofereixen tant la ciutat com Fira de Barcelona, aquest és només el següent pas cap un futur llarg i emocionant per a Vitafoods Europe“, ha destacat Natasha Berrow, vicepresidenta executiva de l’àrea d’alimentació de l’empresa organitzadora, Informa Markets.
Per la seva banda, Constantí Serrallonga, director general de Fira de Barcelona subratlla que Vitafoods permetrà reforçar el posicionament de la institució firal com a referent internacional del sector alimentari, ja que aquesta fira se suma a altres salons com Alimentaria, Seafood, Alimentaria Foodtech, Gastronòmic Fòrum i Barcelona Wine Week. “Ens enorgulleix que un esdeveniment líder mundial com Vitafoods Europe hagi triat Barcelona com la seva nova seu, fet que reforça el nostre paper com a pol d’atracció firal a escala internacional i potencia el posicionament de la ciutat com a capital de la innovació a la indústria alimentària”, ha considerat Serrallonga.
Igual que Vitafoods Europe, els salons Labelexpo Europe i International Casino Exhibition (ICE) també arribaran a Barcelona el 2025. Les tres fires portaran a la ciutat més de 100.000 visitants conjuntament, sumant-se als importants volums d’assistents internacionals previstos per la resta de fires que ja estan programades, entre les quals destaquen l’MWC o l’ISE. Per al sector hoteler de la capital catalana, l’arribada de noves fires és clau per avançar en l’objectiu de prioritzar a partir d’ara la qualitat dels turistes per sobre de la quantitat. Amb taxes d’ocupació que superen el 80% des de començament d’any i amb prop de 19 milions de pernoctacions anuals, el Gremi d’Hotels considera que Barcelona “ha entrat en una fase de maduresa” i que ara toca apostar per un visitant alt valor afegit en detriment del turista low cost.
Vitafoods Europe arribarà a Barcelona la primavera del 2025, però abans ho farà la fira del sector del joc i els casinos, ICE, que tindrà lloc del 20 al 22 de gener d’aquell any. L’organització ja ha reservat 40.000 nits d’hotel per a aquella setmana, en què espera 45.000 visitants de 150 països. La capital catalana ha signat amb l’organització un contracte per al període 2025-2029 i s’ha imposat a les candidatures de Londres (ciutat on s’ha celebrat fins ara), París i Madrid.
Per la seva banda, Labelexpo Europe, de periodicitat biennal, aterrarà a Barcelona procedent de Brussel·les la tardor del 2025, amb la previsió de reunir 40.000 visitants de 140 països i més de 500 empreses del sector de l’embalatge i cartrons plegables, així com d’impressores d’etiquetes. Labelexpo és la segona gran fira que Fira de Barcelona atreu en poc temps des de Brussel·les, ja que el 2022 també es va traslladar de la capital belga a Barcelona el saló Seafood, líder mundial en productes del mar. Així mateix, el 2021 va arribar al recinte de Gran Via la fira més gran dedicada a la tecnologia audiovisual, ISE, en aquest cas procedent d’Amsterdam. Aquest any, Barcelona s’ha estrenat també com a seu de Shop Talk Europe, un saló focalitzat al sector del retail que fins ara se celebrava a Londres.
Amb un total de 250 esdeveniments, Fira de Barcelona va facturar 211 milions d’euros el 2022, exercici en què va aconseguir el millor resultat de la seva història, amb un ebitda de 37 milions.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…