Tomorrow.Mobility aspira a marcar l'agenda mundial sobre els canvis que s'estan produint en la manera de desplaçar-se des de la capital catalana. Es complementarà amb un hub que acollirà durant tot l'any institucions, grans companyies i empreses emergents a l'espai firal, amb l'objectiu de generar noves propostes.
La mobilitat està transitant cap a un nou model que transforma el mapa de les ciutats. Als carrers proliferen noves maneres de desplaçar-se, que han de competir amb les tradicionals per guanyar-se el seu espai. Sorgeixen noves necessitats que obliguen a repensar la configuració urbana, com el creixement del comerç electrònic i l’impacte del seu repartiment en el tràfic. I l’electrificació va accelerant la seva implantació, que també va acompanyada amb el desplegament d’una infraestructura de càrrega.
En aquest canvi de paradigma que s’està produint, Fira de Barcelona vol situar a la capital catalana com a referent mundial de la mobilitat del futur amb un nou saló que permeti analitzar tots els canvis que s’estan donant. Aquest nou esdeveniment serà el Tomorrow.Mobility World Congress, l’evolució del Smart Mobility Congress, el saló sobre mobilitat intel·ligent que se celebra amb el Smart City Expo World Congress des del 2016. La nova marca està acompanyada per l’EIT Urban Mobility, una iniciativa europea amb seu a Barcelona que s’encarrega de dissenyar la mobilitat del futur. El Port de Barcelona, el RACC, Moventia i Social Car també li donen suport.
El Tomorrow.Mobility coincidirà amb el Smart City, amb la voluntat d’evidenciar que a les ciutats del futur no s’arribarà sense resoldre abans la transició de la mobilitat. La seva primera edició se celebrarà del 16 al 18 de novembre al recinte Gran Via i serà una prova pilot, a l’espera de la seva gran estrena el 2022, quan el sector firal s’hagi recuperat completament de l’impacte de la pandèmia. S’espera que aquest any reuneixi uns 10.000 congressistes, majoritàriament europeus, i uns 25.000 de cara a l’any que ve, detalla el director del Smart City, Ugo Valenti.
Però això no és tot. El Tomorrow.Mobility serà un saló que no només durarà tres dies i es complementarà amb una plataforma digital que estarà disponible tot l’any. La plataforma anirà generant contínuament nous continguts i inclourà eines per conèixer altres professionals i formar-se. Així mateix, Fira de Barcelona està treballant en la creació d’un hub de mobilitat en l’àmbit firal que aculli empreses, startups i institucions. “Un espai físic i permanent d’innovació”, defineix el director general de Fira, Constantí Serrallonga, sense entrar en més detalls.
Amb aquestes tres potes, la institució firal vol garantir que el nou saló marca l’agenda mundial sobre mobilitat i es genera un efecte similar al del Mobile World Congress (MWC), provocant una eclosió en l’ecosistema tecnològic. Per aconseguir-ho, Barcelona parteix d’una bona posició. Compta amb la presència d’institucions com l’EIT Urban Mobility o companyies tractores com Seat. Però també la beneficia la proliferació de noves empreses que s’està vivint a la ciutat, amb el protagonisme destacat recentment de Wallbox, el tercer unicorn de tot Espanya.
Fira apuja la persiana
Després de més d’un any de paràlisi en el món dels congressos, Fira està encetant el procés de reactivació. A la versió reduïda de l’Integrated Systems Europe (ISE) la succeeix el retorn del B-Travel. Des d’aquest divendres, el recinte de Montjuïc recupera l’activitat firal, desapareguda des de la celebració del Saló de l’Ocupació i el BizBarcelona a finals de setembre de l’any passat, tot just abans de la segona onada. En el seu primer dia, els visitants al B-Travel han omplert el recinte, amb ganes d’inspirar-se de cara a les vacances.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…